Celem działań jest pokazywanie, że prawdziwe piękno Polek jest bardzo różnorodne. Akcja jest wsparta szeroką kampanią mediową. Wśród zaplanowanych kanałów komunikacji znalazły się: digital, OOH, DOOH, telewizja, prasa, influencerki. Kampania potrwa do końca marca.
– Akcja „Album Piękna” to przykład, jak połączenie sił marek o wspólnej misji może realnie wpłynąć na postrzeganie piękna w społeczeństwie. Wierzymy, że poprzez takie inicjatywy możemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców i wzmocnić przekaz o tym, że piękno powinno być źródłem szczęścia, a nie lęku. Współpraca ta otwiera nowe możliwości w dotarciu do Polek i Polaków z ważnym przesłaniem. Wierzymy, że łącząc nasze zasoby i doświadczenie, możemy skuteczniej promować ideę piękna, które jest autentyczne i inspirujące. Takie partnerstwa pozwalają nam wspólnie kształtować przyszłość, w której każda kobieta i dziewczynka czuje się pewna siebie i akceptowana – komentuje Joanna Orzechowska, East Europe marketing manager & category lead w Unilever.
W ramach akcji „Album Piękna” marka Dove we współpracy z Rossman Polska zachęcały kobiety do udziału w projekcie i przeprowadziły rekrutację w aplikacji tej drogerii. Spośród 3000 zgłoszeń z całej Polski wybrano 15 kobiet, które wzięły udział w sesji zdjęciowej, zrealizowanej przez fotografkę Zuzannę Krajewską i opowiedziały swoje życiowe historie dziennikarce Justynie Kopińskiej. W oparciu o sesję powstał właśnie wydany w druku artystyczny album, z krótkimi historiami i fotografiami prezentowanych kobiet; dostępny również w wersji online, na www.albumpiekna.pl.
– W Mindshare staramy się być dla naszych klientów przede wszystkim ekspertem w nawigowaniu po złożonym ekosystemie medialnym. Naszym celem jest wsparcie marek w dotarciu do właściwych odbiorców. Od lat specjalizujemy się w kampaniach zmieniających postawy społeczne. Takim projektem jest bez wątpienia „Album Piękna”, który jest zaangażowany społecznie i ma charakter artystyczny, a na zdjęciach nie ma logotypów. Jest to projekt o kobietach, koncentrujący się na pokazywaniu prawdziwego piękna Polek, niezależnego od wieku, zmarszczek itp. – mówi Jan Kurenda, client leadership specialist w Mindshare Polska.
Wspierająca akcję „Album Piękna” kampania mediowa przygotowana przez zespół Mindshare koncentruje się właśnie na pokazaniu różnorodnego prawdziwego piękna Polek i ich samopoczucia, wykorzystując claimy takie jak np.: „Czy patrzysz na siebie z czułością?” i „Pragnę własnego piękna”.
Kampania obejmie wiele touchpointów. Wiodącym medium jest digital, ale zaplanowe są także działania w telewizji, OOH/DOOH, prasie oraz działania z influencerkami.
Trzonem kampanii digital będą zasięgowe działania display oraz rich media, planowana jest także współpraca z Onet.pl (emisje reklam na stronie głównej portalu, a także udział kontentowy w programach Onet Rano i Onet Small Talk); mocno wykorzystywane będą kanały SoMe: Meta, TikTok i YouTube.
W programie „Dzień dobry TVN” wystąpi i opowie o całej akcji Zuzanna Krajewska (fotografka, autorka zdjęć do „Albumu Piękna”) oraz Justyna Kopińska, dziennikarka, również zaangażowana w projekt.
– W ramach kampanii planujemy także działania niestandardowe, np. miesięczną wystawę w łódzkiej Manufakturze, gdzie przez cały marzec zdjęcia z „Albumu Piękna” wyświetlane będą na reklamowych „kubikach” na zewnętrznych dziedzińcach budynku, czy wielkoformatowy podświetlany mural przy Rondzie ONZ w Warszawie. W kanale OOH zaplanowaliśmy też użycie ponad 450 nośników citylight i digital citylight – dodaje Jan Kurenda z Mindshare.
Wśród influencerek biorących aktywny udział w kampanii znajdą się:
- ania_starmach (www.instagram.com/ania_starmach/),
- olgakalicka (www.instagram.com/olgakalicka/),
- Joannakoroniewska (www.instagram.com/joannakoroniewska/ ),
- kasiasokolowska_official (www.instagram.com/kasiasokolowska_official/).
Mediaplan kampanii dopełniają projekty z wydawcami prasowymi – rozkładówki w marcowym wydaniu magazynu „Elle” i działania w magazynie „Vogue” online.
Za przygotowanie kampanii mediowej odpowiada Mindshare Polska (GroupM). Partnerami akcji są także That One Agency (kreacje, koncept) oraz Yellow Cups (PR).