DoubleVerify rozszerza zakres pomiarów nieprawidłowego ruchu (invalid traffic, IVT) i widoczności reklam (viewability) na reklamy wideo w Spotify. Rozszerzone partnerstwo zapewnia uwierzytelnianie jakości mediów reklamodawcom korzystającym z platformy Spotify Ads Manager.
DoubleVerify, czołowa światowa platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła poszerzenie zakresu pomiarów na Spotify, w celu uwierzytelniania jakości multimediów na tej platformie. Reklamodawcy będą mieli teraz możliwości pomiarów fraudów i nieprawidłowego ruchu (IVT), jak również widoczności reklam (Viewability) w kampaniach wideo dostarczanych za pośrednictwem samoobsługowej platformy reklamowej Spotify – Spotify Ads Manager.
– DoubleVerify dąży do zapewnienia ochrony wydatków na media i optymalizacji wydajności wszędzie tam, gdzie marketerzy chcą dotrzeć do swoich odbiorców – mówi Mark Zagorski, CEO DoubleVerify. – Rozszerzając zakres naszych niezależnych pomiarów na Spotify, umożliwiamy reklamodawcom pewny pomiar i optymalizację skuteczności ich kampanii wideo w najpopularniejszej na świecie usłudze subskrypcji audio streamingu – dodaje.
Dzięki rozszerzonemu partnerstwu, reklamodawcy na Spotify zyskują m.in. :
- Pomiar fraudów: aby reklama była skuteczna, muszą ją zobaczyć prawdziwi ludzie. DV wykrywa kompleksowe oszustwa i IVT (np. manipulacje botami czy “przechwycone” urządzenia).
- Weryfikacja viewability: DV zapewnia kompleksową weryfikację widoczności reklam (Viewability), określając czy reklama ma szansę zostać zauważona i jaki jest jej wpływ na odbiorcę.
– Nie jest tajemnicą, że ludzie przychodzą do Spotify, aby słuchać, ale użytkownicy coraz więcej czasu spędzają na oglądaniu wideo na platformie: zaobserwowaliśmy 44% wzrost liczby strumieni wideo rok do roku*. Jesteśmy podekscytowani możliwością rozszerzenia naszej współpracy z DoubleVerify, liderem branży w zakresie pomiaru jakości i efektywności mediów – powiedziała Chloe Wix, global director of product marketing w Spotify. – Ta nowa integracja ze Spotify Ads Manager zapewni naszym reklamodawcom lepszą widoczność ich kampanii wideo na Spotify, zapewniając większą transparentność i skuteczność w docieraniu do ich grup docelowych – dodaje.
Marki korzystające z platformy Spotify Ads Manager mogą odblokować statystyki DV dotyczące fraudów i Viewability w miejscach docelowych w aplikacjach na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych. Reklamodawcy mogą uzyskać dostęp do danych pomiarowych i insightów za pośrednictwem DV Pinnacle, ujednoliconej platformy raportowania usług i analiz firmy DoubleVerify, aby monitorować i optymalizować skuteczność swoich kampanii reklamowych na Spotify.
*źródło: Spotify First Party Data, Global, Q1 ‘24 vs Q1 ‘23