DoubleVerify ogłosiło utworzenie News Accelerator Publisher Council, nowej inicjatywy mającej na celu pogłębienie zaangażowania i transparentności między DV a wiodącymi podmiotami informacyjnymi (koncernami mediowymi). Rada stanowi kolejny krok w ewolucji programu News Accelerator DV, którego celem jest dalsze dostosowywanie technologii DV do potrzeb kategorii wiadomości („news”) i zachęcenie reklamodawców do większych wydatków „na dziennikarstwo” (w całym jego spektrum).
Rada zebrała się po raz pierwszy w ubiegłym tygodniu i będzie służyć wydawcom jako stałe forum do dzielenia się insightami, identyfikowania wyzwań i pomagania w kształtowaniu przyszłych innowacji, które mają szanse zwiększyć zaufanie reklamodawców i napędzać ich inwestycje w obszar kontentu dziennikarskiego (profesjonalnych wiadomości newsowych). Członkami rady są na starcie: The Associated Press, The Atlantic, CNN, Euronews, The Guardian, The Local Media Consortium i The New York Times, a kolejni wydawcy mają dołączyć w ciągu najbliższych tygodni.
– Firmy informacyjne odgrywają kluczową rolę w tworzeniu otwartego, świadomego społeczeństwa, a reklamodawcy potrzebują odpowiednich niezależnych narzędzi, aby obiektywnie i skutecznie angażować się w dziennikarstwo – powiedział Jack Marshall, head of news, policy & content partnerships w DoubleVerify. – News Accelerator Publisher Council tworzy stałe forum współpracy – gdzie wydawcy mogą dzielić się insightami, wskazywać wyzwania i dostarczać bezpośredniego feedbacku, aby pomóc w kształtowaniu naszych narzędzi, tak by marki mogły poruszać się po wszystkich treściach informacyjnych z większym zaufaniem i przejrzystością – dodał.
Główne cele DV News Accelerator Publisher Council obejmują:
- Informowanie o innowacjach produktowych – zapewnienie, że narzędzia i rozwiązania DV są tworzone z dogłębnym zrozumieniem unikalnych potrzeb wydawców wiadomości i niuansów treści informacyjnych.
- Edukacja reklamodawców – współpraca w zakresie idei, badań i zasobów, które pokazują wartość reklamy w środowiskach informacyjnych.
- Promowanie Suitability i skali – przedefiniowanie rozmowy na temat treści informacyjnych, tak aby pomóc reklamodawcom docierać do zaangażowanych odbiorców maksymalnie bezpiecznie (pod kątem dopasowania reklam do odpowiednich kontekstów, które są spójne z wartościami i celami danej marki) a jednocześnie bez niepotrzebnych blokad lub ograniczeń.
– Reklamodawcy coraz częściej szukają środowisk, które przynoszą realny efekt, a newsy zaspokajają tę potrzebę – powiedział Rob Bradley, SVP of digital revenue, strategy and operations w CNN International Commercial. – Poprzez dołączenie do News Accelerator Publisher Council DV, zapewniamy, że głos wydawcy zostanie usłyszany, w miarę jak narzędzia i standardy ewoluują, jak również pracujemy nad zademonstrowaniem siły newsów w angażowaniu odbiorców i osiągania celów marek – dodał.
– Z zadowoleniem przyjmujemy możliwość współpracy z naszymi partnerami oraz DoubleVerify, w celu zapewnienia aby treści informacyjne były wspierane znaczącymi inwestycjami reklamodawców – powiedziała Holly Davis-Markowski, ad operations director w New York Times. – To kluczowy krok w budowaniu bardziej zrównoważonego ekosystemu dla dziennikarstwa – dodała.
– W dzisiejszym świecie wysokiej jakości dziennikarstwo jest ważniejsze niż kiedykolwiek – powiedział Dave Strauss, vice president of revenue operations and strategy, Guardian US. – Mamy nadzieję, że dzięki tej Radzie uda nam się wypracować znaczące rozwiązania, które pozwolą reklamodawcom pewnie inwestować w kategorię newsową, osiągając jednocześnie lepsze wyniki i większą skalę – dodał.
– Jesteśmy podekscytowani partnerstwem z DoubleVerify oraz szeroką społecznością wydawców, mającym na celu zapewnienie, że lokalne wiadomości nadal będą przyciągały znaczące, trwałe inwestycje reklamodawców – powiedziała Fran Wills, CEO z Local Media Consortium. – DV News Accelerator Publisher Council oferuje kluczowe forum do współpracy, pomagając wydawcom w zaprezentowaniu unikalnej wartości ich audytoriów oraz uwolnieniu dla reklamodawców pełnego potencjału możliwości związanego z newsami – dodała.
Uruchomiony w 2024 r. News Accelerator firmy DoubleVerify odzwierciedla stałe zaangażowanie firmy w pomaganie reklamodawcom w obecności w środowisku newsowym, przy jednoczesnym zapewnieniu, że ich reklamy będą wyświetlane obok treści zgodnych z wartościami marki. DoubleVerify niedawno wprowadził zestaw innowacji umożliwiających reklamodawcom skuteczniejsze poruszanie się po treściach informacyjnych, w tym m.in.:
- Opartą na AI optymalizację słów kluczowych – automatyczne identyfikowanie i odświeżanie nieaktualnych list słów kluczowych na podstawie danych historycznych i trendów medialnych.
- Udoskonalone zarządzanie słowami kluczowymi – wprowadzenie unikania słów kluczowych tylko do niesklasyfikowanych ścieżek URL, aby zachować wysokiej jakości zasoby reklamowe.
- News Plus i News Lite – kontekstowe segmenty promujące emisję reklam przy treściach informacyjnych.
Jeszcze tym roku DV planuje wprowadzenie dodatkowych kategorii treści dla newsów, oferując jeszcze bardziej szczegółową klasyfikację. Te ostatnie i nadchodzące innowacje dają reklamodawcom większą elastyczność, precyzję oraz kontrolę w ochronie wartości marki (brand equity), jednocześnie wspierając wysiłki wydawców w zakresie monetyzacji.
News Accelerator Publisher Council opiera się właśnie na tych fundamentach, tworząc pętlę bezpośrednich feedbacków między wydawcami a DoubleVerify, a wszystko to w finalnym celu wspierania rozwoju produktów i wzmacniania zaufania reklamodawców.