DoubleVerify powołuje Radę Wydawców

fot. unsplash.com/@flo_

DoubleVerify ogłosiło utworzenie News Accelerator Publisher Council, nowej inicjatywy mającej na celu pogłębienie zaangażowania i transparentności między DV a wiodącymi podmiotami informacyjnymi (koncernami mediowymi). Rada stanowi kolejny krok w ewolucji programu News Accelerator DV, którego celem jest dalsze dostosowywanie technologii DV do potrzeb kategorii wiadomości („news”) i zachęcenie reklamodawców do większych wydatków „na dziennikarstwo” (w całym jego spektrum).

Rada zebrała się po raz pierwszy w ubiegłym tygodniu i będzie służyć wydawcom jako stałe forum do dzielenia się insightami, identyfikowania wyzwań i pomagania w kształtowaniu przyszłych innowacji, które mają szanse zwiększyć zaufanie reklamodawców i napędzać ich inwestycje w obszar kontentu dziennikarskiego (profesjonalnych wiadomości newsowych). Członkami rady są na starcie: The Associated Press, The Atlantic, CNN, Euronews, The Guardian, The Local Media Consortium i The New York Times, a kolejni wydawcy mają dołączyć w ciągu najbliższych tygodni.

Firmy informacyjne odgrywają kluczową rolę w tworzeniu otwartego, świadomego społeczeństwa, a reklamodawcy potrzebują odpowiednich niezależnych narzędzi, aby obiektywnie i skutecznie angażować się w dziennikarstwo powiedział Jack Marshall, head of news, policy & content partnerships w DoubleVerify. News Accelerator Publisher Council tworzy stałe forum współpracy – gdzie wydawcy mogą dzielić się insightami, wskazywać wyzwania i dostarczać bezpośredniego feedbacku, aby pomóc w kształtowaniu naszych narzędzi, tak by marki mogły poruszać się po wszystkich treściach informacyjnych z większym zaufaniem i przejrzystością dodał.

Główne cele DV News Accelerator Publisher Council obejmują:

  • Informowanie o innowacjach produktowych – zapewnienie, że narzędzia i rozwiązania DV są tworzone z dogłębnym zrozumieniem unikalnych potrzeb wydawców wiadomości i niuansów treści informacyjnych.
  • Edukacja reklamodawców – współpraca w zakresie idei, badań i zasobów, które pokazują wartość reklamy w środowiskach informacyjnych.
  • Promowanie Suitability i skali – przedefiniowanie rozmowy na temat treści informacyjnych, tak aby pomóc reklamodawcom docierać do zaangażowanych odbiorców maksymalnie bezpiecznie (pod kątem dopasowania reklam do odpowiednich kontekstów, które są spójne z wartościami i celami danej marki) a jednocześnie bez niepotrzebnych blokad lub ograniczeń.

Reklamodawcy coraz częściej szukają środowisk, które przynoszą realny efekt, a newsy zaspokajają tę potrzebę powiedział Rob Bradley, SVP of digital revenue, strategy and operations w CNN International Commercial. Poprzez dołączenie do News Accelerator Publisher Council DV, zapewniamy, że głos wydawcy zostanie usłyszany, w miarę jak narzędzia i standardy ewoluują, jak również pracujemy nad zademonstrowaniem siły newsów w angażowaniu odbiorców i osiągania celów marek dodał.

Z zadowoleniem przyjmujemy możliwość współpracy z naszymi partnerami oraz DoubleVerify, w celu zapewnienia aby treści informacyjne były wspierane znaczącymi inwestycjami reklamodawców powiedziała Holly Davis-Markowski, ad operations director w New York Times. To kluczowy krok w budowaniu bardziej zrównoważonego ekosystemu dla dziennikarstwa dodała.

W dzisiejszym świecie wysokiej jakości dziennikarstwo jest ważniejsze niż kiedykolwiek powiedział Dave Strauss, vice president of revenue operations and strategy, Guardian US. Mamy nadzieję, że dzięki tej Radzie uda nam się wypracować znaczące rozwiązania, które pozwolą reklamodawcom pewnie inwestować w kategorię newsową, osiągając  jednocześnie lepsze wyniki i większą skalę dodał.

Jesteśmy podekscytowani partnerstwem z DoubleVerify oraz szeroką społecznością wydawców, mającym na celu zapewnienie, że lokalne wiadomości nadal będą przyciągały znaczące, trwałe inwestycje reklamodawców – powiedziała Fran Wills, CEO z Local Media Consortium. DV News Accelerator Publisher Council oferuje kluczowe forum do współpracy, pomagając wydawcom w zaprezentowaniu unikalnej wartości  ich audytoriów oraz uwolnieniu dla reklamodawców pełnego potencjału możliwości związanego z newsami – dodała.

Uruchomiony w 2024 r. News Accelerator firmy DoubleVerify odzwierciedla stałe zaangażowanie firmy w pomaganie reklamodawcom w obecności w środowisku newsowym, przy jednoczesnym zapewnieniu, że ich reklamy będą wyświetlane obok treści zgodnych z wartościami marki. DoubleVerify niedawno wprowadził zestaw innowacji umożliwiających  reklamodawcom skuteczniejsze poruszanie się po treściach informacyjnych, w tym m.in.:

  • Opartą na AI optymalizację słów kluczowych – automatyczne identyfikowanie i odświeżanie nieaktualnych list słów kluczowych na podstawie danych historycznych i trendów medialnych.
  • Udoskonalone zarządzanie słowami kluczowymi – wprowadzenie unikania słów kluczowych tylko do niesklasyfikowanych ścieżek URL, aby zachować wysokiej jakości zasoby reklamowe.
  • News Plus i News Lite – kontekstowe segmenty promujące emisję reklam przy treściach informacyjnych.

Jeszcze tym roku DV planuje wprowadzenie dodatkowych kategorii treści dla newsów, oferując jeszcze bardziej szczegółową klasyfikację. Te ostatnie i nadchodzące innowacje dają reklamodawcom większą elastyczność, precyzję oraz kontrolę w ochronie wartości marki (brand equity), jednocześnie wspierając wysiłki wydawców w zakresie monetyzacji.

News Accelerator Publisher Council opiera się właśnie na tych fundamentach, tworząc pętlę bezpośrednich feedbacków między wydawcami a DoubleVerify, a wszystko to w finalnym celu wspierania rozwoju produktów i wzmacniania zaufania reklamodawców.