DoubleVerify i Internet Watch Foundation rozpoczynają współpracę

fot. unsplash.com/@samsonyyc

DoubleVerify ogłosiło, że pogłębia swoje zaangażowanie w utrzymanie reklamy cyfrowej wolnej od nielegalnych treści poprzez nowe partnerstwo z Internet Watch Foundation (IWF). IWF działa globalnie w celu zwalczania rozprzestrzeniania się materiałów o wykorzystywaniu seksualnym dzieci (CSAM: Child Sexual Abuse Material) poprzez wykrywanie i identyfikację takich nielegalnych obrazów oraz zapewnienie ich usuwania. Partnerstwo DV z IWF jest zgodne z szerszymi wysiłkami branżowymi, aby zapobiec nieumyślnemu emitowaniu budżetów reklamowych przy nielegalnych treściach.

Ze względu na bardzo ważną rolę jaką odgrywa w ekosystemie reklamy digital, DoubleVerify pomoże wskazać kierunek firmom adtech jak można zapobiegać monetyzacji CSAM – skomentował Derek Ray-Hill, CEO Internet Watch Foundation. – To partnerstwo umożliwia nam szybsze i szerzej zakrojone działania w walce o ochronę dzieci w Internecie, poprzez skalowanie wysiłków by zamykać ścieżki monetyzacji dla tych szkodliwych treści – dodał.

Walka z nielegalnymi i szkodliwymi treściami w Internecie wymaga nie tylko rozmowy, ale także ciągłych, zbiorowych wysiłków – powiedział Mark Zagorski, CEO DoubleVerify. – Współpracując z reklamodawcami, platformami adtech, wydawcami, organami ścigania i ekspertami zewnętrznymi, możemy wywrzeć znaczący wpływ na zapewnienie bezpiecznej, odpowiedzialnej reklamy digital, wolnej od monetyzacji szkodliwych treści. Będziemy kontynuować tę istotną pracę, ponieważ nielegalne treści online są stale ewoluującym wyzwaniem dla bezpieczeństwa – dodał.

Na początku bieżącego roku DV przeprowadziło kilka inicjatyw, aby wesprzeć demonetyzację CSAM, wspieranego przez reklamy w otwartej sieci i nadal koncentruje się na tym problemie, m.in. wprowadzając:

Specjalną kategorię unikania Udostępniania i Przesyłania Strumieniowego P2P, która pozwala markom blokować wyświetlanie reklam na stronach i aplikacjach typu peer-to-peer, które mogą być wykorzystane do hostowania nielegalnych materiałów. Ta kategoria obsługuje blokowanie pre-bid i monitorowanie post-bid w zasobach open web i aplikacjach mobilnych aplikacji i jest domyślnie włączona.

Rozszerzoną dystrybucję kategorii treści „Wysoce niedozwolone: Nie monetyzować” – to nowe zabezpieczenie pomaga reklamodawcom unikać domen oznaczonych przez organizacje takie jak National Center for Missing & Exploited Children (NCMEC), jako potencjalnie zawierających lub ułatwiających CSAM lub inne nielegalne treści. Uzupełnia istniejące narzędzia ochrony DV i jest również domyślnie włączone. Co ważne, ta kategoria jest udostępniana bezpłatnie wszystkim platformom, niezależnie od tego, czy są klientami DV, przy czym do tej pory prawie 30 platform wdrożyło tę kontrolę kategorii treści. Kategoria „Wysoce niedozwolone: Nie monetyzować” jest dynamiczna i oparta na insightach ekspertów zewnętrznych, współpracy branżowej i wytycznych dotyczących egzekwowania prawa.

Obecnie DV rozszerza te wysiłki poprzez formalne partnerstwo z IWF, największą w Europie organizacją zajmującą się identyfikacją i usuwaniem  z internetu zdjęć z kategorii „child sexual abuse”. W 2024 roku IWF wykryła więcej stron internetowych zawierających takie treści niż w jakimkolwiek poprzednim roku w swojej 29-letniej historii. W ramach współpracy, DV rozpocznie włączanie adresów URL z listy IWF, kompleksowego indeksu znanych stron internetowych hostingowych CSAM, do swojej kategorii treści „Wysoce niedozwolone: Nie monetyzować”.

Patrząc w przyszłość, DV i IWF planują jeszcze bardziej wzmocnić wykrywanie i raportowanie potencjalnych CSAM. DV przyczyni się do tego poprzez oznaczanie wszelkich potencjalnie szkodliwych treści, które nie zostały jeszcze zidentyfikowane przez IWF, umożliwiając szybką weryfikację, informowanie organów ścigania w USA i na całym świecie oraz usuwanie w określonych przypadkach. IWF ściśle współpracuje w zakresie raportowania i usuwania treści z organizacjami na całym świecie, w tym NCMEC w USA, a także z ich odpowiednikami w Europie i Afryce.

Wysiłki DV odzwierciedlają szersze zaangażowanie firmy w tworzenie bezpieczniejszego środowiska cyfrowego, szczególnie dla dzieci. W miarę jak takie działania nabierają tempa, zarówno w branży jak i w ramach wysiłków legislacyjnych w celu dalszej ochrony młodych użytkowników online, DV podejmuje proaktywne kroki, aby zapewnić, że reklama nie wspiera szkodliwych lub nielegalnych treści. Współpraca firmy z IWF i rozszerzenie danych wspierających kategorię „Nie monetyzować” są częścią większego dążenia do zbudowania bardziej odpowiedzialnego ekosystemu medialnego – opartego na bezpieczeństwie, przejrzystości i odpowiedzialności.

DV współpracuje również z wiodącymi zewnętrznymi partnerami technologicznymi, aby zwiększyć swoje możliwości w zakresie automatyzacji wykrywania podejrzanych nielegalnych treści w ramach procesu klasyfikacji.