DoubleVerify ogłosiło strategiczną inwestycję w FirstPartyCapital (FPC), fundusz venture capital specjalizujący się w rozwiązaniach adtech, martech i digital media. Inwestycja wzmacnia misję FirstPartyCapital jako funduszu wspierającego skalowalne startupy adtech na całym świecie, jednocześnie wzmacniając zaangażowanie DoubleVerify w napędzanie innowacji w reklamie digital, poprzez wspieranie na wczesnym etapie rozwoju firm „AI-driven”.
– Ta inwestycja ze strony DV stanowi ważny kamień milowy dla naszego funduszu, odzwierciedlając postęp, jaki poczyniliśmy od momentu powstania – powiedział Rich Ashton, managing partner w FirstPartyCapital. – Jesteśmy dumni, że możemy odegrać rolę w ewolucji branży. Dzięki temu zastrzykowi kapitału DoubleVerify staje się nie tylko jednym z naszych największych inwestorów, ale także kluczowym partnerem naszych spółek portfelowych, na etapie wypracowywania skali. Współpraca z jedną z wiodących firm technologicznych na świecie jest niesamowicie ekscytująca dla nas i dla przedsiębiorców, których wspieramy – dodał.
Od 2023 roku DV demonstruje swoje zaangażowanie w ekosystem startupów adtech, inwestując i pozyskując firmy, które napędzają innowacje. Obejmuje to np. Scibids – startup koncentrujący się na optymalizowaniu kampanii w oparciu o AI, który umożliwia markom maksymalizację rzeczywistych wyników biznesowych, czy Rockerbox – lidera w obszarze atrybucji marketingowej i pomiarach efektywności kampanii. W sumie poprzez przejęcia DoubleVerify zainwestował ponad 200 milionów dolarów w celu wsparcia globalnego ekosystemu adtech, przy czym strategiczne partnerstwa pozostają dla DV kluczowym priorytetem.
– W DoubleVerify wierzymy, że wspieranie innowacji w ekosystemie adtech przynosi korzyści całej branży – przynosząc lepsze wyniki zarówno dla reklamodawców, wydawców, jak i konsumentów – powiedział Doug Campbell, chief strategy officer w DoubleVerify. – Nasza inwestycja w FirstPartyCapital jest zgodna z naszym zobowiązaniem do wspierania przełomowych technologii, które zwiększają efektywność, optymalizację i innowacje oparte na sztucznej inteligencji. Wraz z rozwojem branży będziemy nadal badać strategiczne możliwości, które przesuwają granice reklamy digital i zapewniają mierzalną wartość – dodał.
FirstPartyCapital to fundusz venture capital wspierany przez ponad 200 insiderów z branży, w tym najlepszych przedsiębiorców adtech i menedżerów mediów digital. Inwestując w fundusz FirstPartyCapital, DV kontynuuje swoją filozofię wspierania najnowocześniejszych rozwiązań i innowacji oraz budowania strategicznych partnerstw ze startupami kształtującymi przyszłość branży – wzmacniając swoje zaangażowanie w rozwój technologii reklamowych i szerszego ekosystemu mediów cyfrowych.
Dostrzegając lukę w optymalnych rozwiązaniach finansowych dla branży, FirstPartyCapital uruchomiła swój fundusz inwestycyjny w 2021 roku. Od tego momentu FirstPartyCapital zebrał 17 mln dol. i zainwestował w 17 firm w 6 krajach.
Fundusz zapewnia założycielom startupów dostęp do kapitału oraz sieci setek menedżerów branżowych, jednocześnie oferując inwestorom wyselekcjonowane globalne portfolio start-upów z kategorii adtech, martech, mediów digital oraz danych. Portfolio FirstPartyCapital obejmuje firmy takie jak m.in.: Lumen, Evorra, Lightbox, Bedrock, Picnic, Good-Loop, Pixels i wiele innych.