Marka Dobra Kaloria rusza z nową kampanią pod hasłem „Aaaeee Doobweee! Zrozumiesz, jak spróbujesz”. Za koncepcję i realizację odpowiada agencja Chapter1, która w marcu wygrała przetarg na obsługę kreatywną marki.
Na potrzeby kampanii Chapter1 stworzyła nową platformę komunikacyjną, której fundamentem jest specjalnie opracowany „język pyszności” – zabawny, emocjonalny język wyrażający spontaniczne reakcje po spróbowaniu produktów Dobrej Kalorii. W kampanii pojawiają się słowa takie jak „fyychaa”, „fenoenane”, „eweaaasja” czy „aaafkakuąse” – pozornie niezrozumiałe słowa, które najlepiej oddają doznania smakowe oferowanych produktów, takich jak roślinne zamienniki mięsa i naturalne przekąski.
– Po pierwsze, szacunek dla Klienta. To spora odwaga mówić coś… niewyraźnie, aby powiedzieć coś wyraźnie. Trzeba mieć wyobraźnię, poczucie humoru i dystans – mówi Krzysztof Drzazga, creative director w Chapter1. – To tak jakby ktoś pisał ootkee piaową f upennie oowym eeffyku. Po drugie, jak zwykle kluczowe okazało się znalezienie mocnego insightu i skupienie się na nim. Mówienie słów zachwytu z pełną gębą to autentyczna, spotykana na co dzień, najwyższa forma uznania. Po trzecie, to ciekawe doświadczenie, gdy musisz na planie tłumaczyć aktorom i dźwiękowcowi, że po raz pierwszy w życiu słowa mają być niezrozumiałe. Czasem ciężko wyplenić dykcję – dodaje.
Kampania została podzielona na dwa etapy. Pierwszy ma na celu budowanie świadomości marki i podkreślenie wyjątkowego smaku produktów Dobrej Kalorii. Drugi etap skupi się na edukacji konsumentów w zakresie wartości odżywczych i korzyści płynących z produktów marki.
Działania będą prowadzone w kanałach digital, obejmując YouTube, platformy Meta oraz serwisy VOD. Kampanię otwierają dwa spoty reklamowe: pierwszy – osadzony w scenerii grilla – promuje niemięsne alternatywy produktów grillowych; drugi – rozgrywający się w parku – zachęca do spróbowania zdrowych przekąsek.
Główne cele nowej platformy kreatywnej to zwiększenie rozpoznawalności marki Dobra Kaloria wśród osób jedzących mięso, budowanie wizerunku marki jako smacznej alternatywy dla produktów mięsnych i zachęcenie konsumentów do pierwszego zakupu roślinnych produktów na grilla i słodkich przekąsek.
Zdjęcia: Bartek Sadowski Van Dorsen Artists
Reżyseria: Piotr Klubicki
DOP: Marcin Władyniak
Produkcja: Adam Kutzner Biuro Produkcji
Media: ONE House Sp. z o.o.