Podczas gdy w polskim handlu trwa wojna cenowa między dyskontami, drogeria dm konsekwentnie stawia na własną, unikatową politykę trwałych cen. Efekt? Wskaźnik inflacji w koszyku zakupowym dm od początku roku do sierpnia wyniósł zaledwie 0,56%, przy średniej krajowej inflacji towarów i usług konsumpcyjnych w analogicznym okresie na poziomie 4,14%.*
Od roku ceny ponad 9 tysięcy produktów w dm nie zostały podniesione, a 1690 artykułom tę cenę obniżono. Tak dm w praktyce realizuje swoje obietnice zawarte w haśle “Kupuj sprytniej niż w promocji”, dzięki gwarancji trwałej ceny, która nie wzrasta przez minimum 4 miesiące od daty ostatniej podwyżki.
– Wiemy, że Polacy kochają promocje, ale dla nas „atrakcyjność ceny” to coś więcej niż szybka obniżka. Chcemy, by nasi klienci mieli pewność, że w dm zawsze kupują uczciwie i korzystnie, bez polowania na okazje i sztucznych rabatów – podkreślają Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus, dyrektorzy obszaru marketingu i zakupów dm w Polsce.
Strategia drogerii zakłada, że każda cena pozostaje niezmienna przez minimum 4 miesiące, a w tym czasie może jedynie spaść. Dodatkowo każda zmiana cen jest jasno oznaczona na etykietach, co drogeria dm praktykowała jeszcze zanim wprowadzono unijną dyrektywę Omnibus. Takie podejście, rzadko spotykane na polskim rynku, pozwala klientom kupować spokojnie, bez presji czasu i bez konieczności robienia zapasów.
dm podkreśla, że stabilność cen możliwa jest dzięki rosnącej liczbie klientów i efektowi skali – większe wolumeny sprzedaży pozwalają na dalsze obniżki kosztów i przenoszenie oszczędności na klientów.
– Utrzymanie takiej polityki cenowej możliwe jest dzięki sile międzynarodowej drogerii, ale także dzięki stale rosnącej liczbie klientów w Polsce, którzy odwiedzają sklepy dm i realizują tu część swoich codziennych zakupów. Rosnące wolumeny sprzedaży mają prowadzić do wzrostu wydajności i przekładać się na niższe koszty jednostkowe – wyjaśniają Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus, dyrektorowie obszaru marketingu i zakupów dm w Polsce.
Drogeria działa w Polsce od 2022 roku, ma już 66 sklepów i stale rozwija sprzedaż online oraz punkty ekspresowego odbioru. W jej ofercie znajdują się zarówno znane marki, jak i popularne produkty własne – m.in. Balea, alverde i denkmit.
*stat.gov.pl/wykres/1.html, 03.10.2025



