DIMAQ Voice #65: Skuteczność zaczyna się od precyzji, czyli rozmowy o strategii, lukach w briefach i komunikacyjnych zgrzytach z dojrzałymi konsumentami

Jak zbudować strategię marketingową, która rzeczywiście wpływa na decyzje biznesowe? Dlaczego AI nie naprawi złego briefu, ale bezlitośnie obnaży jego słabości? Co sprawia, że mimo ogromnego potencjału, grupa 50+ wciąż bywa ignorowana w komunikacji marek? Już 16 grudnia podczas ostatniej w tym roku edycji DIMAQ Voice, bierzemy na tapet 3 kluczowe obszary, w których marketingowe założenia potrafią rozmijać się z rzeczywistością. I pokażemy, jak wyjść z tego z tarczą, a nie na tarczy.

Podczas pierwszego wystąpienia Dorota Jeżewska przełamie stereotyp marketingu jako „działu od ładnych rzeczy”. Z chirurgiczną precyzją oddzieli działania strategiczne od operacyjnych i pokaże, jak krok po kroku budować strategię, która zarówno wpasuje się w układ slajdów dla zarządu, jak i naprawdę wesprze ich decyzje biznesowe. A to wszystko dzięki danym, spójnemu pozycjonowaniu i synchronizacji zespołów.

Iwona Tuźnik (BAT) weźmie pod lupę jeden z najczęstszych powodów porażki projektów marketingowych, czyli zły brief. Wyjaśni, jak wykorzystać AI nie do tworzenia, lecz do testowania i obnażania niedoskonałości jego założeń. Opowie o różnicach między briefem a promptem, tłumacząc pojęcia takie, jak Clarity Score czy Reverse Brief. Pokaże również, dlaczego strateg ma dziś nową rolę – projektanta warunków skutecznej pracy.

Na koniec marketingowy game changer. Monika Boczek wypunktuje błędy marek w komunikacji do grupy 50+ i 60+, która już dziś decyduje o ogromnych budżetach zakupowych, ale jest kompletnie niedoszacowana komunikacyjnie. Brak synchronizacji produktu, tonu, potrzeb i motywacji prowadzi do zderzenia ze ścianą. Co zamiast tego? Praktyczne wskazówki, czego naprawdę oczekują dojrzałe grupy konsumentów i jak tworzyć ofertę, która nie wpada w pułapkę stereotypów.

Webinar odbędzie się online 16 grudnia w godzinach 15:00-16:40. Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Szczegóły wydarzenia i rejestracja na stronie: dimaq.pl/dimaq-voice/

Akredytacja DIMAQ: Posiadacze certyfikatów DIMAQ za udział w wydarzeniu otrzymują od 5 do 7 punktów recertyfikacyjnych.

Chcesz wystąpić na scenie DIMAQ Voice? Zgłoś swój temat: dimaq.pl/zostan-prelegentem-dimaq-voice-online/

Agenda:

Prelekcja I
Marketing, który wpływa na decyzje – jak budować strategię, która zmienia firmę
Dorota Jeżewska, strateg marketingu, doradca, djezewska.pl

Z prezentacji dowiesz się:

  • Co naprawdę decyduje o skuteczności marketingu i jak odróżnić działania operacyjne od strategicznych?
  • Dlaczego większość strategii marketingowych zawodzi oraz jakich błędów unikać, aby marketing był partnerem biznesu, a nie „działem od kreacji”?
  • Jak krok po kroku budować strategię opartą na danych, spójnym pozycjonowaniu i współpracy działów, taką, która realnie wspiera decyzje w firmie?

Prelekcja II
Dlaczego AI nie naprawi złego briefu (ale świetnie go obnaży)?
Iwona Tuźnik, consumer insights manager, BAT

Z prezentacji dowiesz się:

  • Jak wykorzystać AI do diagnozowania jakości briefu – od efektu lustra po szybkie testowanie założeń w iteracyjnych pętlach BOEC;
  • Co łączy i różni prompt od briefu oraz jak narzędzia takie jak Clarity Score i Reverse Brief 2.0 pomagają tworzyć zadania jednoznaczne, kompletne i odporne na interpretacyjne „dziury”?
  • Jak zmienia się rola stratega w świecie AI – od twórcy dokumentów do projektanta ram, kryteriów i definicji, które decydują o jakości całego procesu?

Prelekcja III
Marketing 50+ – jak brak synchronizacji produktu i komunikacji prowadzi do katastrofy i jak jej uniknąć?
Monika Boczek, doradca marketingowy

Z prezentacji dowiesz się:

  • Jak naprawdę zachowują się i czego potrzebują konsumenci 50+ i 60+ oraz czym różnią się od młodszych grup, także w kontekście decyzji zakupowych i motywacji?
  • Skąd biorą się największe nieporozumienia marek z dojrzałymi konsumentami oraz jakie błędy w produkcie i komunikacji najczęściej prowadzą do rynkowych wpadek?
  • Jak tworzyć rozwiązania, które trafiają w potrzeby pokolenia 50+ i 60+?

Partner webinaru: GoldenSubmarine
Partner technologiczny: LiveWebinar
Patroni Medialni: aboutMarketing, Portalmedialny.pl, Signs.pl