Jak zbudować strategię marketingową, która rzeczywiście wpływa na decyzje biznesowe? Dlaczego AI nie naprawi złego briefu, ale bezlitośnie obnaży jego słabości? Co sprawia, że mimo ogromnego potencjału, grupa 50+ wciąż bywa ignorowana w komunikacji marek? Już 16 grudnia podczas ostatniej w tym roku edycji DIMAQ Voice, bierzemy na tapet 3 kluczowe obszary, w których marketingowe założenia potrafią rozmijać się z rzeczywistością. I pokażemy, jak wyjść z tego z tarczą, a nie na tarczy.
Podczas pierwszego wystąpienia Dorota Jeżewska przełamie stereotyp marketingu jako „działu od ładnych rzeczy”. Z chirurgiczną precyzją oddzieli działania strategiczne od operacyjnych i pokaże, jak krok po kroku budować strategię, która zarówno wpasuje się w układ slajdów dla zarządu, jak i naprawdę wesprze ich decyzje biznesowe. A to wszystko dzięki danym, spójnemu pozycjonowaniu i synchronizacji zespołów.
Iwona Tuźnik (BAT) weźmie pod lupę jeden z najczęstszych powodów porażki projektów marketingowych, czyli zły brief. Wyjaśni, jak wykorzystać AI nie do tworzenia, lecz do testowania i obnażania niedoskonałości jego założeń. Opowie o różnicach między briefem a promptem, tłumacząc pojęcia takie, jak Clarity Score czy Reverse Brief. Pokaże również, dlaczego strateg ma dziś nową rolę – projektanta warunków skutecznej pracy.
Na koniec marketingowy game changer. Monika Boczek wypunktuje błędy marek w komunikacji do grupy 50+ i 60+, która już dziś decyduje o ogromnych budżetach zakupowych, ale jest kompletnie niedoszacowana komunikacyjnie. Brak synchronizacji produktu, tonu, potrzeb i motywacji prowadzi do zderzenia ze ścianą. Co zamiast tego? Praktyczne wskazówki, czego naprawdę oczekują dojrzałe grupy konsumentów i jak tworzyć ofertę, która nie wpada w pułapkę stereotypów.
Webinar odbędzie się online 16 grudnia w godzinach 15:00-16:40. Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Szczegóły wydarzenia i rejestracja na stronie: dimaq.pl/dimaq-voice/
Akredytacja DIMAQ: Posiadacze certyfikatów DIMAQ za udział w wydarzeniu otrzymują od 5 do 7 punktów recertyfikacyjnych.
Chcesz wystąpić na scenie DIMAQ Voice? Zgłoś swój temat: dimaq.pl/zostan-prelegentem-dimaq-voice-online/
Agenda:
Prelekcja I
Marketing, który wpływa na decyzje – jak budować strategię, która zmienia firmę
Dorota Jeżewska, strateg marketingu, doradca, djezewska.pl
Z prezentacji dowiesz się:
- Co naprawdę decyduje o skuteczności marketingu i jak odróżnić działania operacyjne od strategicznych?
- Dlaczego większość strategii marketingowych zawodzi oraz jakich błędów unikać, aby marketing był partnerem biznesu, a nie „działem od kreacji”?
- Jak krok po kroku budować strategię opartą na danych, spójnym pozycjonowaniu i współpracy działów, taką, która realnie wspiera decyzje w firmie?
Prelekcja II
Dlaczego AI nie naprawi złego briefu (ale świetnie go obnaży)?
Iwona Tuźnik, consumer insights manager, BAT
Z prezentacji dowiesz się:
- Jak wykorzystać AI do diagnozowania jakości briefu – od efektu lustra po szybkie testowanie założeń w iteracyjnych pętlach BOEC;
- Co łączy i różni prompt od briefu oraz jak narzędzia takie jak Clarity Score i Reverse Brief 2.0 pomagają tworzyć zadania jednoznaczne, kompletne i odporne na interpretacyjne „dziury”?
- Jak zmienia się rola stratega w świecie AI – od twórcy dokumentów do projektanta ram, kryteriów i definicji, które decydują o jakości całego procesu?
Prelekcja III
Marketing 50+ – jak brak synchronizacji produktu i komunikacji prowadzi do katastrofy i jak jej uniknąć?
Monika Boczek, doradca marketingowy
Z prezentacji dowiesz się:
- Jak naprawdę zachowują się i czego potrzebują konsumenci 50+ i 60+ oraz czym różnią się od młodszych grup, także w kontekście decyzji zakupowych i motywacji?
- Skąd biorą się największe nieporozumienia marek z dojrzałymi konsumentami oraz jakie błędy w produkcie i komunikacji najczęściej prowadzą do rynkowych wpadek?
- Jak tworzyć rozwiązania, które trafiają w potrzeby pokolenia 50+ i 60+?
Partner webinaru: GoldenSubmarine
Partner technologiczny: LiveWebinar
Patroni Medialni: aboutMarketing, Portalmedialny.pl, Signs.pl



