Digitree Group przyspiesza: planuje przejąć Euvic Digital oraz raportuje 1 mln zł EBITDA za Q2

fot. mat. prasowe

Digitree Group poinformowała o zawarciu porozumienia z Euvic Performance, dotyczącego przejęcia spółki Euvic Digital. Przejęcie Euvic Digital to ważny krok dla Grupy w realizacji strategii, której celem jest osiągnięcie 150 mln zł przychodów.

Euvic Digital to zdrowy, rentowny biznes: firma od ponad 10 lat buduje swoją pozycję na rynku agencji digital, dzięki unikalnemu miksowi kreatywności i technologii, dostarczając rynkowi kompleksowe kampanie cyfrowe. I co ważne – robi to skutecznie: w 2024 r., podobnie jak we wcześniejszych latach, spółka osiągnęła 12,3 mln zł przychodów i 1,1 mln zł zysku netto. Portfolio klientów Euvic Digital to m.in. Orange, mBank, Haier Group, TIM, Murapol, Hewlett-Packard Enterprise, Kruk czy Fortum. Spółka zarządza wyspecjalizowanymi markami: Euvic Buzz – odpowiadającą za raportowanie, social listening i ochronę reputacji online, oraz Euvic Organic Search – realizującą projekty SEO i GEO (SEO w AI).

Dla Digitree to potencjalnie bardzo ważna transakcja zyskujemy dostęp do doświadczonego zespołu i realne możliwości cross-sellingu, a jednocześnie wzmacniamy nasze struktury kreatywne stabilną spółką. Obie strony widzą tu wyraźne synergie i rynkowe szanse wynikające z działania w ramach jednej grupy – podkreśla Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu Digitree Group.

Kolejne etapy przed sfinalizowaniem transakcji przejęcia obejmują m.in. zakończenie procesu due diligence, przygotowanie planu rozwoju Euvic Digital na lata 2026–2028 oraz uzyskanie wszystkich wymaganych zgód korporacyjnych i regulacyjnych. Jeśli warunki zostaną spełnione, transakcja zostanie domknięta w najbliższych miesiącach.

Najlepszą strategią jest wzrost przez akwizycje. Wraz z dojrzewającą gospodarką w naturalny sposób postępuje konsolidacja rynku, a spółka notowana na GPW to dobry kandydat, aby ją prowadzić. Nie mam więc obaw, przekazując Euvic Digital w ręce Digitree Group, szczególnie, że spółki współpracują od miesięcy, a zespoły wydają się do siebie pasować. Trzymam kciuki za kolejne transakcje — zaznacza Wojciech Wolny, członek Rady Nadzorczej Digitree Group oraz CEO Euvic SA.

Zysk netto w Q2 potwierdza skuteczność transformacji Digitree

W drugim kwartale 2025 r. Digitree Group wypracowała 16 mln zł przychodów (łącznie 31,9 mln zł w pierwszej połowie br.). W samym tylko Q2 2025 r. grupa zanotowała 1,03 mln zł EBITDA i 0,46 mln zł zysku netto. To przełomowy moment w procesie transformacji giełdowej spółki: po miesiącach porządków i kosztownych zmian operacyjnych Digitree świadomie ograniczyła przychody, tak aby skoncentrować się na dochodowych przedsięwzięciach. W długim terminie kluczowa dla spółki jest marża i EBITDA – Digitree jest więc na wyraźnym plusie, pokazując realne efekty nowego modelu biznesowego.

Nie robimy kosmetyki, tylko prawdziwą przebudowę. Zamknęliśmy to, co nie przynosiło wartości, a dziś pokazujemy, że nowe Digitree dowozi wyniki. EBITDA na plusie to początek – w kolejnych kwartałach chcemy rosnąć szybciej niż rynek i udowodnić, że transformacja połączona z mądrą konsolidacją, to nasze trwałe przewagi konkurencyjne – zaznacza Tobiasz Wybraniec.

Perspektywy na kolejne kwartały

Rynek reklamowy w Polsce nie zwalnia tempa – w pierwszym półroczu 2025 r. jego wartość przekroczyła 6,6 mld zł, rosnąc o 7,2 proc. rok do roku (dane: Publicis Groupe Polska). Najmocniej trzyma się właśnie digital, pozostający motorem całej branży. Digitree chce nie tylko nadążyć za tym trendem, ale rosnąć szybciej niż rynek – łącząc wzrost organiczny z kolejnymi, dobrze przemyślanymi akwizycjami.

Aktualnie prowadzimy różne rozmowy w zakresie akwizycji, natomiast nie są one na tak zaawansowanym etapie jak te, które mają miejsce z Euvic Performance. Nasze poszukiwania koncentrują się głównie na obszarach: influencer marketing, social-first/wideo oraz marketplace — dodaje Przemysław Marcol, członek zarządu Digitree Group.