DHL eCommerce Polska startuje z kampanią społeczną „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro”

DHL eCommerce Polska, wspólnie z Fundacją Mentalnie Równi, odpowiada na rosnący problem hejtu i uzależnień od technologii wśród młodych ludzi. Akcja „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” ruszyła 1 września i jest częścią programu „Mów Do Mnie – #TokTuMi”, wspierającego zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. DHL eCommerce objął patronatem 1400 lekcji poświęconych przeciwdziałaniu hejtowi rówieśniczemu oraz mądremu korzystaniu z nowych technologii. Weźmie w nich udział 38 tys. uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, działania są skierowane także do rodziców i nauczycieli.

Problem zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży narasta. W 2024 roku życie odebrało sobie 127 dzieci, ponad 2 tysiące nastolatków podjęło próby samobójcze, a liczba młodych pacjentów korzystających z pomocy psychologicznej i psychiatrycznej wzrosła w ostatnich latach o ponad 130%. Równocześnie niemal 40% nastolatków doświadczyło wyzywania w sieci, a co czwarty był ośmieszany lub poniżany online.

W odpowiedzi na skalę problemu Stowarzyszenie Mentalnie Równi od 2022 roku prowadzi program „Mów Do Mnie – #TokTuMi”, największy w kraju wielopoziomowy i skoordynowany program na rzecz zdrowia psychicznego i profilaktyki uzależnień dzieci i młodzieży, który obejmuje uczniów, rodziców, nauczycieli i całe społeczności lokalne.

W roku szkolnym 2025/2026 DHL eCommerce objął patronatem lekcje poświęcone dwóm obszarom: hejtu rówieśniczego oraz zdrowych technologii. Badania pokazują, że aż 97% młodzieży zauważa szkodliwe zjawiska w internecie, a 84% wskazuje hejt jako jedno
z najbardziej destrukcyjnych. Jednocześnie tylko 44% nastolatków zawsze ma na kogo liczyć, gdy coś ich zaniepokoi w sieci.

Hejt i zdrowe technologie – dwa kluczowe obszary

Zaangażowanie DHL to szansa na zwiększenie świadomości społecznej wokół problemu hejtu, który nie kończy się wraz z dźwiękiem szkolnego dzwonka, lecz towarzyszy dzieciom także w świecie online – często w formie cyfrowej agresji. Firma wykorzysta swój zasięg i doświadczenie w budowaniu dialogu społecznego, aby akcja dotarła do jeszcze większej liczby szkół i lokalnych społeczności w Polsce.

Misją naszej firmy jest łączenie ludzi i poprawiania jakości ich życia. Wspierając realizację programu profilaktyki zdrowia psychicznego młodzieży, odpowiadamy na jedno z największych wyzwań polskiego społeczeństwa. Podejmujemy konkretne działania, aby edukować rodziców i nauczycieli na temat problemów, z którymi na co dzień zmaga się tysiące nastolatków. Chcemy ich wesprzeć we wzajemnym zrozumieniu i nawiązaniu dialogu. Rzeczywistość, w której funkcjonują nasze dzieci jest bardzo odmienna od tej, w której my – dorośli do tej pory żyliśmy. Aby mieć kontakt z dzieckiem i być dla niego pierwszą osobą, do której zwróci się o pomoc, trzeba rozumieć się nawzajem. Wierzę, że ta akcja może w tym pomóc i połączy te dwa światy – mówi Ewa Grzech, PR director DHL eCommerce Polska.

Akcja rozpoczęła się 1 września, wraz z początkiem roku szkolnego. Dodatkowo ruszyła strona www.dhlbiznes.pl/dostarczamydobro, na której można znaleźć materiały edukacyjne dla rodziców wraz numerami telefonów, pod którymi można uzyskać wsparcie ekspertów Instytutu Zdrowia Mentalnego. 10 września rusza również kampania digitalowa promująca akcję. Za kreację i planowanie mediów odpowiada MullenLowe. Za działania PR odpowiedzialna jest agencja Fresh Think z grupy Garden of Words.