Dentsu prezentuje nową globalną strategię go-to-market i tworzy centra rozwojowo-badawcze

Dentsu ogłosiło wprowadzenie nowej globalnej strategii – „Innovating to Impact”, zaznaczając tym samym kluczowy etap w ponad 120-letniej historii firmy. Nowe hasło wyraża zaangażowanie dentsu w generowanie wzrostu poprzez innowację, wykorzystując mocne strony transformacyjnej kreatywności, mediów, danych i technologii. Nowa strategia wyraża się również w warstwie wizualnej brandingu. Jednocześnie dzisiaj podczas Cannes Lions, dentsu oficjalnie ogłosiło utworzenie 5 globalnych centrów R&D, w tym jednego w Warszawie. Pozostałe lokalizacje to Londyn, Amsterdam, Bombaj i Bengaluru.

Stworzone poprzez wspólny wysiłek wielu zespołów dentsu na całym świecie „Innovating to Impact” – odzwierciedla zaangażowanie dentsu w dostarczanie wyników, które nie tylko generują wzrost biznesu, ale także mają pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i świat.

Innowacyjne myślenie powinno towarzyszyć nam przy każdym projekcie i każdym działaniu, nawet tym najbardziej rutynowym. Nie chodzi o tworzenie innowacji dla samej innowacji – każda nasza inicjatywa musi mieć wpływ na produkty i usługi naszych klientów, nie tylko na komunikację. Naszym zadaniem jest przewidywanie oczekiwań, wyzwań i możliwości – komentuje Sławomir Stępniewski, CEO dentsu Polska & CEE. – Nowa strategia go-to-market odzwierciedla zaangażowanie dentsu w napędzanie wzrostu poprzez innowacje, wykorzystując siłę kreatywności, mediów, danych i technologii. Dla powodzenia tego podejścia, kluczowe jest działanie borderless, które zainicjowałem na polskim rynku kilka lat temu, a idea polega na tym, że w ramach Dentsu Lab Warszawa będziemy wspólnie z regionami DACH i SEMENAT (Europa Południowa, Bliski Wschód, Afryka Północna i Turcja) rozwijać wspólnie programy, produkty i angażować nasze talenty po to, aby rozwiązywać problemy naszych klientów – dodaje Sławomir Stępniewski.

Jednocześnie region CEE został oficjalnie uznany za kluczową lokalizację na globalnej mapie dentsu, obok Londynu, Amsterdamu, Bombaju i Bengaluru. Wraz z tymi miastami, Warszawa została oficjalnie ogłoszona jako jedno z pięciu centrów badawczo-rozwojowych, które nazywają się Dentsu Lab.

Dentsu Lab oferuje kreatywne usługi badawczo-rozwojowe, które łączą technologie i konteksty, takie jak: wydarzenia, sport, gry, instalacje, handel detaliczny, nowe produkty, AR, VR, MR, wizualizację danych, AI, Mobile, IoT, szybkie prototypowanie i inne.

Kiedy myślimy o Dentsu Lab, nie chodzi tylko o siłę komunikacji ani o fantastyczne kreatywne narzędzia technologiczne, to zdecydowanie coś więcej. To absolutnie unikalne miejsce, gdzie media, kreatywność i technologia mogą współpracować, pozwalając nam współtworzyć zupełnie nowe rozwiązania z naszymi klientami. Na ten moment to unikalna oferta wśród konkurencyjnych firm holdingowych – komentuje Krzysztof Mocek, CEO Creative Practice, dentsu Polska & CEE.

Wprowadzenie nowego podejścia stanowi kolejny krok w strategii średnio- i długoterminowej dentsu oraz w jej pozycjonowaniu jako partnera integracji wzrostu i transformacji dla wiodących firm i organizacji na świecie. Dentsu łączy w sobie najlepsze cechy dwóch światów: dogłębną wiedzę specjalistyczną, którą zapewniają indywidualne globalne marki wiodące, jak Carat, iProspect, dentsu X czy Dentsu Creative i lokalne jak Red8 oraz całościowo jako dentsu umiejętność harmonijnego łączenia oferowanych przez te marki usług w celu dostarczenia klientom spotęgowanego efektu.

Zespół Dentsu Creative, pod przewodnictwem Riccardo Fregoso, chief creative officer w Dentsu Creative Italy, zarządzał opracowaniem hasła „Innovating to Impact” oraz nowego manifestu marki. Design i wrażenia wizualne nowego brandingu zostały stworzone przez wielokrotnie nagradzany japoński zespół Dentsu Inc., kierowany przez Yoshihiro Yagi, Executive Creative Director – jednego z najbardziej cenionych twórców.