Dentsu Polska oferuje narzędzie Media Carbon Calculator, które pozwala firmom na precyzyjne obliczanie i zarządzanie śladem węglowym kampanii mediowych. Narzędzie umożliwia monitorowanie emisji gazów cieplarnianych w czasie rzeczywistym, wspierając firmy w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju.
– Media Carbon Calculator to innowacyjne narzędzie, które pomaga naszym klientom sprostać wymogom raportowania niefinansowego oraz unijnym regulacjom, jednocześnie wspierając ich w skutecznym ograniczaniu emisji związanych z kampaniami mediowymi. Jesteśmy przekonani, że jego wprowadzenie wzbogaci naszą ofertę, czyniąc ją bardziej kompleksową, a naszym klientom pomoże realnie ograniczyć ślad węglowy w prowadzonych kampaniach mediowych – mówi Igor Ruczyński, integrated media and data solutions director w dentsu Polska.
Od 2025 roku, zgodnie z dyrektywą UE Corporate Sustainability Reporting Directive, największe firmy są zobowiązane do raportowania danych niefinansowych, w tym wpływu na środowisko, co obejmuje emisje związane z działaniami marketingowymi.
Media Carbon Calculator, rozwijane przez dentsu od 2021 roku, opiera się na standardzie GHG Protocol i pozwala na monitorowanie emisji kampanii mediowych zaliczanych do trzeciej kategorii emisji przedsiębiorstw (wszystkie emisje niebezpośrednie, tj. niezwiązane z podstawową działalnością przedsiębiorstwa, z wyłączeniem zakupu energii). Narzędzie mierzy emisje we wszystkich kanałach komunikacyjnych, umożliwiając ich skuteczne zarządzanie.
Wprowadzenie Media Carbon Calculator wspiera jeden z głównych celów dentsu – redukcję emisji z kampanii mediowych o 46% do 2030 roku. W 2025 roku narzędzie zyska moduł do planowania kampanii z uwzględnieniem szacowanego śladu węglowego, co pozwoli firmom jeszcze lepiej zarządzać emisjami.
– Świadome zarządzanie emisjami staje się kluczowym elementem strategii biznesowych. Dzięki Media Carbon Calculator firmy mogą monitorować ślad węglowy z kampanii i na tej podstawie wdrażać strategie redukowania negatywnego wpływu na środowisko, budując przewagę konkurencyjną w zgodzie z rosnącymi oczekiwaniami rynkowymi – komentuje Małgorzata Niska, head of media strategy, dentsu Polska.
Dentsu Polska oferuje również usługę Carbon Reduction Roadmap, która pomaga firmom opracować strategie redukcji emisji z kampanii mediowych, dostosowując je do regulacji i celów zrównoważonego rozwoju.