Dentsu Polska, dążąc do redukcji emisji CO2 generowanych przez kampanie mediowe, poszerza swoją ofertę Infinity+ o nowy produkt – Greenfinity. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej optymalizacji kampanii programmatic buying, danych o emisji dostarczanych przez Scope3 oraz wsparciu technologicznemu Adform, Greenfinity pozwala na realizację kampanii digital ze śladem węglowym co najmniej o 25% niższym od rynkowego benchmarku – przy zachowaniu skuteczności działań mediowych.
Efektywność Greenfinity potwierdzają przeprowadzone kampanie. Przykładowo, w projekcie dla jednej z firm z branży telekomunikacyjnej osiągnięto 12% niższy koszt pozyskania leada, jednocześnie redukując emisję o 40% w porównaniu do poziomu sprzed optymalizacji*.
Kampanie digital należą do najbardziej emisyjnych form reklamy w mediach, co wynika ze specyfiki ich łańcucha wartości. Każdy etap – od serwerów wydawców, przez narzędzia pomiarowe, po urządzenia końcowe użytkowników – wymaga energii elektrycznej. Dodatkowo, polski mix energetyczny, wciąż w dużej mierze oparty na paliwach kopalnych, wpływa na wysoki ślad węglowy tego typu działań.
– Zmiany klimatyczne to jedno z największych wyzwań, przed którymi stoi dziś świat i biznes. W dentsu Polska wspieramy firmy w ograniczaniu ich śladu węglowego, dostarczając innowacyjne rozwiązania. Greenfinity to krok w stronę bardziej zrównoważonej reklamy digital, który pozwala osiągnąć cele mediowe przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji – komentuje Małgorzata Niska, head of media strategy, dentsu Polska.
Statystycznie 1000 odsłon standardowego banera reklamowego na polskim rynku generuje około 433 g ekwiwalentu CO2 – to porównywalna emisja do jednego cyklu prania w pralce. Kampania obejmująca 50 milionów odsłon może wygenerować ślad węglowy równy przejechaniu niemal 130 000 km samochodem z silnikiem diesla**.
*Dane Adform
**Greenhouse Gas Equivalencies Calculator: www.epa.gov/energy/greenhouse-gas-equivalencies-calculator