Dentsu podnosi prognozy wzrostu wydatków na reklamę w Polsce do 7.3% w 2024 r.

Prognozuje się, że globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5% w 2024 r. (w porównaniu z 3,3% w 2023 r.) i osiągną 754,4 mld USD, ponieważ perspektywy wydatków poprawią się w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Japonii i Francji. Z kolei w Polsce w 2024 r. rynek reklamowy będzie się rozwijał w stabilnym tempie 7,3% i osiągnie wartość 2,8 mld USD.

Przewiduje się również, że w 2024 r. wydatki na reklamę cyfrową wzrosną o 7,4%, osiągając 59,6% globalnych wydatków, przy dwucyfrowym wzroście w przypadku retail media i płatnych serwisów społecznościowych. Podczas gdy w Polsce W 2024 r. digital powinien osiągnąć́ wzrost na poziomie 10%.

Prognoza wydatków reklamowych w Polsce

Zgodnie z najnowszymi prognozami dentsu Global Ad Spend Forecasts, w 2024 r. rynek reklamowy w Polsce będzie się rozwijał w stabilnym tempie 7,3% i osiągnie wartość 2,8 mld USD. Choć Polska spodziewa się stabilizacji gospodarczej, reklamodawcy w dalszym ciągu będą bardzo ostrożni w wydatkach na reklamę, a ożywienie na rynku reklamowym nie będzie zauważalne od razu. Wzrost może zostać spowolniony przez nieprzewidywalne wydarzenia gospodarcze i polityczne.

Na polskim rynku reklamowym widać większy optymizm niż w poprzednim roku, jednak reklamodawcy nadal pozostają ostrożni, dlatego na efekty zwiększonych wydatków na reklamę, będziemy musieli jeszcze poczekać – mówi Nicolette Senye, media practice lead, dentsu Polska. – Rynek reklamowy będzie napędzany przez trzy główne trendy, zwiększone inwestycje na innowacje, rozwój cyfrowy oraz duże wydarzenia sportowe. W 2025 roku i kolejnych latach oczekujemy, że polski rynek reklamowy będzie się rozwijał w stabilnym, choć umiarkowanym tempie – podsumowuje Senye.

Kanały cyfrowe nadal pozostają liderem wzrostów. Wzrost wydatków w mediach cyfrowych w 2023 r. sięgnął 12,5%, czyli o prawie 4% więcej niż ostatnia prognoza. W 2024 r. digital powinien osiągnąć wzrost na poziomie 10%. Banery display w 2024 r. zaliczą wzrost na poziomie 5,7%. Najszybciej rozwijającym się sektorem cyfrowym jest wideo online, jego przewidywany wzrost w 2024 r. jest bardzo wysoki: wynosi 14%.

Więcej o prognozowanych wydatkach reklamowych w Polsce można znaleźć na stronie dentsu-solutions.com/global-ad-spend

Globalna prognoza wydatków reklamowych

Prognozuje się, że wydatki na reklamę wzrosną o 5,0% na całym świecie w 2024 r., zgodnie z najnowszymi prognozami dentsu Global Ad Spend Forecasts, śródroczną aktualizacją badającą główne zmiany w wydatkach na reklamę według geografii i kanałów medialnych na 56 rynkach. Ogólnie rzecz biorąc, do końca roku na całym świecie zostanie wydanych 754,4 miliarda dolarów. Przewiduje się, że same wybory prezydenckie w USA będą odpowiadać za około jedną trzecią (11 miliardów dolarów) przyrostowych wydatków na reklamę w 2024 roku.

Z perspektywy kanałów, raport dentsu Global Ad Spend Forecasts 2024 podkreśla, że oczekuje się, że kanał cyfrowy pozostanie najszybciej rozwijającym się kanałem na poziomie 7,4%, osiągając 449,3 mld USD i 59,6% globalnych wydatków na reklamę.

Więcej o globalnych wydatkach na reklamę można znaleźć na stronie insight.dentsu.com/ad-spend-may-2024/