Produkty marki Dawtona będą lokowane w pięciu odcinkach talent-show, którego emisja rozpocznie się 1 września br. Za koncept pozycjonowania produktów marki Dawtona w programie kulinarnym emitowanym na antenie TVN oraz zakup mediów odpowiada Value Media.
Dawtona, polska rodzinna firma, której warzywa pochodzą prosto z pola, a jej produkty goszczą w niemal wszystkich polskich gospodarstwach domowych, po wiosennych działaniach wizerunkowych w programie „MasterChef Nastolatki” pojawi się również w telewizyjnej kuchni podczas 13. sezonu kulinarnych zmagań w programie „MasterChef”. Kontekstowe pozycjonowanie marki w programie kulinarnym emitowanym na antenie telewizji TVN, za które odpowiada agencja mediowa Value Media, rozpoczyna się 1 września o godzinie 19:30. Marka Dawtona będzie obecna w pięciu odcinkach emitowanych na przełomie września i października.
Marka Dawtona dostarczy uczestnikom polskiego kulinarnego programu telewizyjnego swoje produkty o czystym składzie, bez zbędnych dodatków, takie jak passaty, pomidory oraz inne warzywa w puszce, które zostaną wykorzystane w rywalizacji o tytuł Mistrza Kuchni. Szeroka gama produktów dostępna będzie także w spiżarni programu w której kucharze-amatorzy mogą wybrać niezbędne do gotowania artykuły spożywcze. Działania branded content marki Dawtona realizowane w telewizji uzupełnione zostaną komunikacją w digitalu, w tym w mediach społecznościowych stacji TVN oraz na kanale programu „MasterChef”.
„MasterChef” to popularny program kulinarny, w którym kucharze amatorzy zmieniają się w mistrzów gastronomii. W najnowszej 13. edycji programu talent-show umiejętności uczestników oceniane będą przez Magdę Gessler oraz Michela Morana, a także debiutującego w tej roli Przemysława Klimę, który zastąpi znaną z poprzednich edycji Annę Starmach. Epizodycznie do programu zawitają także goście specjalni, wśród których są między innymi Witold Iwański i Marcin Przybysz, a także powracający po debiucie w „MasterChef Nastolatki” Michał Korkosz „Rozkoszny” oraz Martyna Niemiec zwyciężczyni tegorocznej 1. edycji „MasterChef Nastolatki”.
Po raz pierwszy wystąpią także Gosia Molska, która sprawdzi jak pretendujący do miana „MasterChef” kucharze radzą sobie z daniami roślinnymi oraz Juan Camilo Quintero, odznaczony gwiazdką Michelin włoski szef kuchni. Studio „MasterChef” odwiedzi także gość specjalny – Konstantin Filippou, szef dwugwiazdkowej restauracji w Wiedniu. Na zwycięzcę programu czeka 200 tys. zł, możliwość wydania własnej książki kucharskiej, statuetka, a także nagroda specjalna w wysokości 50 tys. zł. przyznana przez sponsora programu.
Produkcję programu realizuje TVN Warner Bros. Discovery współpracując z firmą Endemol Shine Polska.