CUPRA ogłasza nową edycję programu „The Dream Makers” we współpracy z Berlinale i Studio Babelsberg

fot. mat. prasowe

CUPRA konsekwentnie wzmacnia swoje zaangażowanie w rozwój młodych talentów w branży filmowej, ogłaszając nową edycję konkursu krótkometrażowego „The Dream Makers”. Zapowiedziana we współpracy z Berlinale, jako część partnerstwa CUPRA z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym w Berlinie, druga edycja konkursu to kolejna szansa na przetestowanie kreatywności młodych twórców filmowych z całego świata i realizację ich projektów

– Kino to jedna z najpotężniejszych form wyrazu artystycznego, zdolna wywoływać silne emocje poprzez pełne pasji historie. Jako marka skierowana do nowego pokolenia, CUPRA będzie nadal poszukiwać sposobów na wspieranie młodych talentów i pomaganie im w pokazywaniu tych historii światu – powiedział Wayne Griffiths, CEO CUPRA. – Po sukcesie pierwszej edycji programu „The Dream Makers” z ogromnym entuzjazmem nawiązujemy współpracę z Berlinale i Studio Babelsberg, aby wspierać kolejne pokolenie niezwykłych twórców filmowych – dodał.

– Wspieranie młodych talentów w świecie kina leży u podstaw misji Berlinale, a wspólna wizja czyni CUPRA idealnym partnerem dla naszego festiwalu – powiedziała Tricia Tuttle, dyrektor Berlinale. – Inicjatywa „The Dream Makers” to wspaniała okazja, by wspierać kolejną falę filmowców, i cieszymy się, że możemy być częścią tej ekscytującej historii – dodała.

W poszukiwaniu talentów

Nowa edycja programu „The Dream Makers” została ogłoszona w CUPRA City Garage w Berlinie podczas konferencji prasowej EFP poświęconej European Shooting Stars 2025. Celem tej edycji jest promowanie młodych twórców filmowych.

Jury, w skład którego wejdą Wayne Griffiths – CEO CUPRA, ambasadorzy marki J.A. Bayona i Daniel Brühl, a także przedstawiciele Berlinale oraz Studio Babelsberg, wybierze listę finalistów. Otrzymają oni wsparcie mentorskie i pomoc w przeniesieniu swoich projektów na duży ekran. Zwycięzca zostanie ogłoszony podczas Berlinale 2026, a realizacja zostanie sfinansowana przez CUPRA we współpracy ze Studio Babelsberg, które zapewni wsparcie produkcyjne, w tym mentoring.

– Pierwsza edycja programu „The Dream Makers” pokazała, jak bardzo nowe pokolenia pragną dzielić się swoimi historiami w nieszablonowych formatach. Pomaganie im w przeniesieniu ich pomysłów z kartki na ekran było niezwykle satysfakcjonującym doświadczeniem, które chcemy teraz powtórzyć. Berlinale to doskonała okazja, by odkryć, co młode pokolenia mają do powiedzenia – podkreślił ambasador CUPRA i reżyser filmowy J.A. Bayona.

– Bycie członkiem jury pierwszej edycji programu „The Dream Makers” było niezwykle inspirującym doświadczeniem – powiedział Daniel Brühl. – Projekty, które odkryliśmy, były naprawdę poruszające, i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jakie nowe talenty odkryjemy tym razem. To zaszczyt być częścią tej podróży i obserwować, jak marzenia młodych twórców filmowych stają się rzeczywistością – dodał.

– Jesteśmy prawdziwymi wiernymi zwolennikami tego, że wielkie historie zasługują na opowiedzenie, a rozwój naszej branży zależy od nowych głosów i ich wizji różnorodności, inkluzywności i wolności. Z radością dołączamy do tej inicjatywy – dodał Joerg Bachmaier, CEO Studio Babelsberg.

W ramach poprzedniej edycji do konkursu zgłosiło się 400 osób z 15 różnych krajów. Dwóch zwycięzców zostało ogłoszonych podczas Festiwalu Filmowego w Sitges 2024, otrzymali oni wsparcie przy produkcji swoich filmów krótkometrażowych.

Pasja do kina i filmu

CUPRA podkreśla znaczenie kina poprzez nową edycję konkursu The Dream Makers oraz jako główny partner i oficjalny partner motoryzacyjny 75. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie. Partnerstwo opiera się na wspólnej wizji promowania wymiany kulturalnej i eksploracji w świecie kina oraz odkrywania nowych narracji dotyczących zrównoważonego rozwoju i integracji. Flota bezemisyjnych pojazdów CUPRA będzie odpowiedzialna za transport gości honorowych festiwalu, a także zespołów na ich premiery i wydarzenia.