Rozbudź kreatywność to globalne hasło kampanii Costa Coffee, które zainspirowało markę do nawiązania współpracy z jednym z najzdolniejszych polskich muzyków młodego pokolenia – Krzysztofem Zalewskim. Głównym celem tej kolaboracji jest podkreślenie znaczenia kreatywności w codziennym życiu i pokazanie, że z pozoru małe rutyny mogą być okazją do rozbudzenia i rozwijania rytuałów pełnych pasji.
– Jak zadbać o dobre nastawienie do świata? O dobrą energię, żeby móc wymieniać się nią z ludźmi na koncertach? Moim zdaniem – trzeba słuchać dużo muzyki, ćwiczyć ciało i robić sobie przerwy. Dużo przerw. Zatrzymać się. Podoświadczać świata. Pooddychać. A potem wypić pyszne espresso, uwolnić kreatywność i wymyślać kolejne rzeczy. Kiedy daję sobie tę przestrzeń – dobre pomysły pojawiają się same. Ci, którzy mnie znają wiedzą, że jestem w stanie zrobić sobie nawet pięć takich przerw w ciągu dnia – bo lubię, bo to mój czas, mój ry-tuał z filiżanką kawy – komentuje współpracę Krzysztof Zalewski.
Pod hasłem Rozbudź kreatywność Costa Coffee chce inspirować i napędzać do działania, dostrzegając w każdym dniu, w każdej najmniejszej czynności, świetną okazję do zmiany przyzwyczajeń w przyjemne momenty pobudzające do działania, do tworzenia nowych, in-nowacyjnych projektów. Zapraszając do współpracy Krzysztofa Zalewskiego – wokalistę, kompozytora, multiinstrumentalistę i miłośnika kawy – Costa Coffee pokazuje, jak ważny przy tworzeniu muzyki jest sam proces, na który składają się codzienne rytuały, w tym picie kawy. Współpraca z muzykiem ma zachęcać do pobudzania kreatywności i uczynienia co-dziennych chwil niezapomnianymi.
– Tegoroczna strategia komunikacji Costa Coffee oparta jest na idei kreatywności, dlatego myśląc o ambasadorze marki, poszukiwaliśmy osoby, która łączy w sobie pewność siebie, oryginalność, ciekawość świata i oczywiście jest miłośnikiem kawy. Współpraca z tak cha-ryzmatycznym i inspirującym artystą, jakim jest Krzysztof Zalewski, wpisuje się idealnie w wartości i aktualną wizję naszej marki – mówi Agnieszka Bobrukiewicz, commercial marke-ting director odpowiedzialna za markę Costa Coffee w Lagardère Travel Retail.
– Dziś pijemy kawę nie tylko po to, by się „rozbudzić”. Dziś codzienna filiżanka Costa Coffee to czas dla siebie, chwila przyjemności, rytuał, który daje nam przestrzeń na pobudzenie na-szej kreatywności. W najnowszej kampanii zachęcamy miłośników kawy do twórczego wy-korzystania tych momentów – bez względu na to, czy jesteśmy w domu, czy w kawiarni – mówi Martijn van den Ham, dyrektor kategorii kaw w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyc-kie, dystrybutora produktów Costa Coffee dla domu i biznesu.
W ramach współpracy Costa Coffee x Krzysztof Zalewski powstał spot, który prezentuje proces tworzenia nowego albumu – od momentu poszukiwania inspiracji, po etap kompono-wania muzyki. Produkcja zbudowana jest z trzech części, które nakręcone zostały w różnych lokalizacjach. Pierwsza z nich – wprowadzająca – powstała w domu artysty, gdzie podczas parzenia kawy rodzą się pierwsze pomysły. Druga, nakręcona w studiu, pokazuje proces komponowania i nagrywania muzyki. Ostatnia część, kończąca serię krótkich filmów, zreali-zowana została w kawiarni Costa Coffee.
Kolejnym etapem współpracy ambasadorskiej będzie ogłoszenie w czerwcu konkursu dla konsumentów, w ramach którego uczestnicy będą mogli wykazać się swoją kreatywnością.
Projekt Costa Coffee x Krzysztof Zalewski obejmie komunikację w social mediach, kinach oraz reklamę online. Współpraca ambasadorska zaplanowana jest do końca 2024 roku.