Specjalizująca się w projektach łączących kanały ATL i BTL z digital agencja strategiczno-kreatywna ASAP&ASAP, przygotowała dla marki Compeed z portfolio Perrigo Poland lokalizację globalnej kampanii, z dostosowaniem komunikacji do obowiązujących w Polsce przepisów dotyczących reklamowania wyrobów medycznych. Za planowanie i zakup mediów na potrzeby kampanii odpowiada Spark Foundry. To kolejna kampania marki Compeed, w której realizacji agencja wspiera tego klienta.
ASAP&ASAP współpracuje z firmą Perrigo Poland od 2017 roku, obsługując projektowo różne marki z jej portfolio, a od 2021 r. agencja obsługuje na stałe brandy Emolium oraz IWOSTIN w obszarze digital.
Na potrzeby obecnej kampanii, która jest kolejną odsłoną nowej globalnej platformy komunikacyjnej marki: „Compeed uratuje Twój dzień”, agencja przygotowała lokalizację globalnych spotów marki, z dostosowaniem ich do obowiązujących w Polsce przepisów dotyczących reklamowania wyrobów medycznych.
– Spoty globalne nie uwzględniały timingowo obowiązku 4-sekundowego legala (wyświetlanego i odczytywanego), więc największym wyzwaniem dla kreacji oraz postprodukcji było w tym przypadku znalezienie takich rozwiązań montażowych i timingowych, by komunikacyjnie spoty nie straciły swojej wartości. Wszystkie prace, remontaże, postprodukcja 2D i 3D, w tym podmiana packshotów i superów została wykonana przez nas inhouse – mówi Jacek Redźko, partner i chief video officer agencji ASAP&ASAP.
Agencja zlokalizowała materiały wideo na potrzeby reklam w YouTube i reklam programmatic, formaty na potrzeby Facebooka i Instagrama, oraz kreacje do TikToka i zasięgowej kampanii display.
Celem kampanii jest budowanie świadomości i edukacja konsumentów o przewadze dyskretnych plastrów na opryszczkę Compeed nad konkurencyjnymi środkami na opryszczkę.
Grupą docelową kampanii, która właśnie wystartowała w lutym, są aktywne osoby w wieku 25-45 lat.
Na kampanię składają się 3 linie komunikacyjne, przedstawiające 3 sytuacje, w których konsumenci używają dyskretnych plastrów na opryszczkę: w biurze, w klubie fitness i w codziennym życiu domowym.
– ASAP&ASAP zlokalizowała już dla nas w ubiegłym roku kampanię innego produktu z portfolio Compeed, plastrów na pęcherze. Agencja obsługuje również na stałe 2 nasze inne brandy: Emolium oraz IWOSTIN w obszarze digital. Ponadto specjalizuje się w realizacji projektów wideo dla kanału digital. Biorąc to wszystko pod uwagę, zdecydowaliśmy się powierzyć agencji również lokalizację naszej obecnej kampanii – mówi Małgorzata Rokicka-Kąkol, north CEE skincare category lead w Perrigo Poland.
Obecna kampania jest już drugą, przy której agencja współpracuje z Perrigo Poland w ramach działań dla marki Compeed. Poprzednia, która dotyczyła plastrów na pęcherze, miała miejsce w połowie ubiegłego roku i była pierwszą zasięgową odsłoną nowej globalnej platformy komunikacyjnej marki: „Compeed uratuje Twój dzień”.