Cheetos debiutuje na Spotify i rusza z kampanią „Pyszna przerwa, to właśnie Cheetos”

Screenshot

Polski oddział Aleph Group przygotował na Spotify kampanię dla marki Cheetos, z portfolio Frito-Lay / PepsiCo. Firmy współpracowały już wcześniej w zakresie komunikacji na platformie Spotify, jednak dla innych brandów tego marketera (Pepsi, Mirinda, Rockstar, Lipton Ice), natomiast Cheetos debiutuje w tym kanale. Kampania „Pyszna przerwa, to właśnie Cheetos na Spotify potrwa do końca października, jest częścią szerzej zakrojonych działań, obejmujących również m.in., telewizję, YouTube, TikTok i Meta. Za planowanie mediów odpowiada Zenith.

Kampania na Spotify potrwa do końca października, obejmuje formaty wideo i audio. Hasło przewodnie kampanii to „Pyszna przerwa, to właśnie Cheetos, a przekaz mocno związany jest z elementem muzycznym występującym w kampanii – w ścieżce muzycznej spotów wykorzystany został wielki hit lat 90-tych: „U Can’t Touch This” MC Hammera. Pierwsza część kampanii ma charakter stricte wizerunkowy, w drugiej części  kampanii prowadzone też będą działania wspierające organizowany przez markę Cheetos konkurs dla konsumentów.

– Cheetos to marka celebrująca luz i swobodę, zachęcająca konsumentów do cieszenia się chwilą bez zbędnych ograniczeń. Od początku swojego istnienia Cheetos kreuje wizerunek przekąski dostarczającej nie tylko wyjątkowego smaku, ale także frajdy i rozrywki. Dzięki charakterystycznym chrupkom oraz ikonicznej maskotce, gepardowi Chesterowi, marka kojarzy się ze spontanicznością i nutką szaleństwa. Najnowsza kampania „Can’t Touch this” perfekcyjnie wpisuje się w humorystyczny i lekki ton marki, nawiązując do kultowego utworu MC Hammera „U Can’t Touch This” z lat 90. Reklama podkreśla, że jedzenie Cheetos to nie tylko przyjemność, ale także okazja do żartów, zabawy i chwil beztroskiego relaksu z ikonicznymi chrupkami, niezależnie od wieku i okoliczności – komentuje Natalia Ropiak, Cheetos brand manager.

Core targetem kampanii na Spotify są osoby w wieku 18-34 lat, jednak całość działań wykracza mocno poza ten zakres; ważną grupą są osoby czujące się młodziej niż „wskazywałby pesel” – kampania Cheetos ma celebrować wspomniany luz, zachęcać do cieszenia się chwilą, cieszenia się przerwą.

Wśród formatów wykorzystywanych w kampanii zaplanowane zostały m.in. Video Sponsored Session czy Audio Everywhere.

– Audio Everywhere to format łączący oddziaływanie na słuch i wzrok odbiorców: emisji spotu towarzyszy wyświetlanie klikalnego bannera. Jest to najbardziej zasięgowy ze wszystkich formatów na platformie Spotify. Z kolei Video Sponsored Session doskonale pasuje do claimu kampanii. Jest to format, po którym użytkownik otrzymuje 30 minut muzyki bez reklam. A claim kampanii to „Pyszna przerwa, to właśnie Cheetos”. Jest więc tu spójność: przerwa od reklam, pyszna przerwa to Cheetos – dodaje Izabela Biedrowska-Pawlak, sales lead Spotify w Aleph/Httpool.