Impreza z DJ o 9:00 rano? Tylko kawa, muzyka i dobre wibracje? Dla wielu przedstawicieli Generacji Z i millenialsów to już nie ekstrawagancja, lecz nowa rutyna. Wczesne imprezy zyskują coraz większą popularność w największych miastach świata, ale i nad Wisłą. Burger King, jako pierwsza sieć restauracji szybkiej obsługi (QSR) w Polsce, postanowił odpowiedzieć na zmieniające się preferencje konsumentów, organizując Morning Disco – poranne wydarzenie taneczne, promujące jednocześnie ofertę śniadaniową marki. Pierwsza impreza odbyła się w Krakowie, a sieć zapowiedziała już kolejne eventy w Warszawie, Zgorzelcu i Lublinie.
Trend na tzw. morning rave czy coffee party łączy nowe podejście do miejskiego stylu życia i potrzebę wspólnoty bez ryzyka porannego kaca. Imprezy odbywają się o poranku, nierzadko w tygodniu, a zamiast drinków serwowana jest kawa lub napoje bez alkoholu. Zmiana podejścia do alkoholu wpisuje się w szerszy, globalny trend NoLo, który zyskuje na popularności także w Polsce. Według badania z 2024 roku, aż 40,3% osób do 24. roku życia deklaruje, że ogranicza jego spożycie, a w grupie 25–34 lata – do której należy część pokolenia Z – odsetek ten wzrasta do 51%. W 2024 roku globalną wartość rynku NoLo oszacowano na 25,7 miliarda dolarów, a prognozy mówią o niemal podwojeniu tej liczby do 2034 roku!
Meet cute – poznajmy się… na żywo
Ale „morning party” to nie tylko kwestia zdrowia i lepszego samopoczucia. Takie wydarzenia, podobnie jak modne ostatnio run cluby, stają się nową platformą do budowania społeczności – a czasem nawet do poznania miłości. Zgodnie z najnowszymi raportami, coraz więcej osób z pokolenia Z odchodzi od aplikacji randkowych na rzecz poznawania ludzi „w realu”. Powraca moda na „meet cute” – spontaniczne, prawdziwe spotkania offline, często w mniej oczywistych okolicznościach.
– Szukamy bliskości i autentyczności, a nie idealnych zdjęć z platform społecznościowych. Morning party to impreza, na której możesz się zmęczyć tańcem, wypić kawę, przybić piątkę z kimś, kto też wstał o 6 czy 7 rano – i może z kimś takim pójść później na kolejne wydarzenie – mówi mgr Sylwia Jurek, psycholożka i seksuolożka. – Ludzie chcą się bawić, ale bez konsekwencji zdrowotnych, dlatego szukają alternatyw, które naładują ich energią i pozwolą czuć się dobrze przez cały dzień. Co ważne, takie spotkania – bez alkoholu – sprzyjają budowaniu głębszych, bardziej świadomych relacji opartych na prawdziwym kontakcie – dodaje.
Pierwsza taka impreza w sieci QSR
Na popularność tych wydarzeń odpowiadają już nie tylko niezależni organizatorzy. Burger King, jako pierwsza sieć QSR w Polsce zorganizował poranną imprezę Morning Disco, promując swoją ofertę śniadaniową i komunikując się z młodszym pokoleniem na jego zasadach. Zamiast tradycyjnej promocji – wspólna kawa i DJ set od 9:00 rano. Krakowski lokal przez kilka godzin wypełniony był gośćmi, którzy z kubkiem kawy w ręku dali się porwać żywiołowym rytmom muzyki.
– Chcemy, aby nasi goście zaczynali dzień z uśmiechem i energią. Morning Disco było połączeniem dobrej zabawy, muzyki i pysznego śniadania – wszystko w duchu naszego hasła 'Have It Your Way’. Każda z osób, która bawiła się z nami na miejscu, otrzymała dodatkowy zastrzyk pobudzenia – dowolną kawę za darmo, która świetnie uzupełniła naszą nową ofertę śniadaniową (Królewskie Śniadanie) – mówi Aleksandra Gajowczyk, marketing director Burger King.
Poranne imprezy to zdecydowanie dobry sposób na poznanie nowych osób, realny kontakt, ruch i aktywny start dnia. Zainteresowanie wydarzeniem w krakowskim lokalu Burger King przy ul. Szewskiej 7 potwierdziło, że poranna impreza w rytmach muzyki klubowej, jest w stanie rozbudzić nawet w deszczowy i chłodny poranek. A to dopiero początek! Burger King zapowiedział już kolejne wydarzenia spod szyldu Saturday Morning Disco. Latem poranne imprezy śniadaniowe zawitają do kolejnych miast:
· Warszawy – ul. Modlińska 56 – 28 czerwca,
· Zgorzelca – ul. Armii Krajowej 52b – 19 lipca,
· Lublina – ul. Krakowskie Przedmieście 20 – 2 sierpnia.