Praca lekarzy weterynarii to codzienne zmagania z odpowiedzialnością, stresem i emocjami, które często pozostają niewidoczne dla otoczenia. AZAN, dystrybutor marki Brit, rozpoczął kampanię „Oblicza weterynarii”, aby pokazać drugą stronę tego zawodu i oddać głos tym, którzy na co dzień opiekują się naszymi zwierzętami.
W ramach kampanii „Oblicza weterynarii” praktykujący lekarze dzielą się swoimi historiami — mówią otwarcie o trudnych momentach, wypaleniu zawodowym, presji ze strony klientów, ale też o miłości do zawodu i potrzebie większego zrozumienia.
– Zwierzęta są dla nas ważne – od lat wspieramy ich zdrowie, dostarczając lekarzom weterynarii wysokiej jakości diety terapeutyczne. Wiemy jednak, że za każdym skutecznym leczeniem stoi człowiek. Kampania „Oblicza weterynarii” daje przestrzeń lekarzom, by zostali usłyszani przez opiekunów zwierząt, ale i przez siebie nawzajem – bo troska o zwierzęta zaczyna się od troski o tych, którzy się nimi opiekują – mówi lek. wet. Ewelina Pawlińska, senior brand manager marki Brit.
Marka zachęca w ten sposób opiekunów zwierząt do większej empatii i dostrzeżenia realiów codziennej pracy lekarzy weterynarii, ponieważ dobra relacja i wzajemny szacunek bezpośrednio przekładają się na dobro zwierząt.
Statystyki, które trzeba potraktować poważnie
Kampanię wspiera raport na temat zdrowia psychicznego lekarzy weterynarii, przygotowany w 2024 roku na zlecenie firmy AZAN, dystrybutora marki Brit w Polsce. Dane, które w nim się pojawiają, są alarmujące. Co trzeci lekarz weterynarii przyznaje, że zmaga się z wypaleniem zawodowym, a co drugi doświadcza psychicznego wyczerpania.
– Zależało nam, by w kampanii pokazać prawdę. Zmęczenie, pasję, presję, człowieka. I to jego umieścić w centrum kampanii. Dlatego właśnie powstały rozmowy z lekarzami i portrety pełne emocji – przyznaje Maciej Kraska, creative lead w Cut The Mustard.
Gdzie obejrzeć kampanię?
Wszystkie rozmowy, które przeprowadził Przemysław Chudkiewicz, autor „Portretu autentycznego”, dostępne są pod adresem www.obliczaweterynarii.pl.
Na stronie możemy znaleźć także sekcję skierowaną bezpośrednio do lekarzy weterynarii, w której marka Brit oferuje im wsparcie. Dostęp do bezpłatnej konsultacji psychologicznej oraz webinary pomagające radzić sobie z wyzwaniami w pracy.
Kampanii towarzyszą działania w mediach społecznościowych, digitalu, outdoorze oraz prasie drukowanej.
Za jej strategię, koncepcję i egzekucję odpowiada Cut The Mustard. Agencja obsługuje markę Brit od 2024 roku, a w bieżącym poszerzyła współpracę o aktywności 360 dla Brit Veterinary Diet — sekcji B2B marki Brit. Produkcję materiałów powierzono firmie Ekstrakt.Studio.