bolttech Poland: Sukces firmy tkwi w nowoczesnym sprzęcie IT – ponad 70% Polaków przyznaje, że podnosi on wydajność i efektywność [badanie]

Według 73% respondentów sprzęt IT dobrej jakości ma wpływ na wydajność i efektywność w pracy. Tak wynika z najnowszego badania Wykorzystanie sprzętu IT w pracy biurowej przeprowadzonego przez instytut badawczy Opinia 24 na zlecenie bolttech Poland. Czy rozwiązaniem jest więc wymiana wszystkich urządzeń informatycznych w firmie na nowsze modele? Niekoniecznie.

Jak wynika z badania, najważniejszymi oczekiwaniami ankietowanych wobec sprzętu, na którym pracują, są wysoka wydajność (66%) oraz niezawodność i trwałość (62%). Istotny okazał się również długi czas pracy na baterii (48%) oraz duża pojemność pamięci (41%).  

Wydajność sprzętu IT, szczególnie w przypadku laptopów czy smartfonów, przekłada się na płynność pracy. – Ten wysokiej klasy charakteryzuje się szybszym przetwarzaniem danych, stabilnością działania oraz możliwością korzystania z zaawansowanych narzędzi i aplikacji bez przestojów. To szczególnie ważne w branżach takich jak finanse, IT czy marketing – zauważa Renata Filipek-Baryłowska, head of B2B EU & Africa z bolttech Poland.

Znaczenie jakości sprzętu w kontekście różnych aspektów pracy

Wyniki badania podkreślają również rosnącą świadomość wśród pracowników na temat roli, jaką technologia odgrywa w ich codziennym życiu zawodowym. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że dobrze funkcjonujący sprzęt to nie tylko narzędzie pracy, ale także element, który może przyczynić się do ich sukcesu zawodowego.

Nieco ponad połowa ankietowanych (51%) uważa, że odpowiedni sprzęt zwiększa satysfakcję z pracy, a 46% dostrzega jego znaczenie dla bezpieczeństwa. Respondenci zwracają także uwagę na jego rolę w podnoszeniu poziomu innowacyjności i kreatywności – po 27%. 3 na 4 badanych przyznaje, że praca na sprzęcie wysokiej jakości sprzyja większej wydajności i efektywności.

Marka sprzętu – nie najważniejsza, ale istotna

Choć marka sprzętu nie jest dla większości pracowników priorytetem, 39% badanych przyznaje, że ma ona dla nich znaczenie. Co ciekawe, 41% ankietowanych, gdyby mieli wybór, najchętniej wybraliby urządzenia marki Samsung, a 30% respondentów wskazuje preferencję dla sprzętu Apple.

Przechodząc natomiast do marek, które najczęściej pojawiają się w polskich firmach, to najpopularniejszą marką laptopów jest Dell (33%). Na drugim miejscu znalazły się sprzęty marek Lenovo (24%), a podium zamyka HP (24%). Nieco ponad połowa badanych korzysta w pracy z telefonów marki Samsung (52%). Ankietowani korzystający w pracy z własnego sprzętu częściej niż pozostali używają sprzętów Apple.

Najpopularniejsze problemy ze sprzętem firmowym

Badanie zrealizowane na zlecenie firmy bolttech Poland (dawniej Digital Care) wykazuje, że najczęściej pojawiającymi się problemami w pracy są te związane z połączeniem internetowym, jak twierdzi 54% badanych, wydajnością urządzeń (45%) oraz oprogramowaniem, na co wskazuje 42% respondentów. Większość pracowników (52%) może jednak liczyć na wsparcie wewnętrznego działu IT lub specjalisty. Osoby pracujące w modelu Bring Your Own Device (BYOD) poświęcają na rozwiązywanie problemów i serwisowanie urządzeń zdecydowanie więcej czasu od pracujących na sprzęcie pracodawcy.

– Warto rozważyć skorzystanie z usług firm specjalizujących się w dostarczaniu kompleksowych usług związanych z ochroną i ubezpieczeniami urządzeń mobilnych, zarówno przez osoby pracujące w modelu BYOD, jak i same firmy – podpowiada ekspertka. – W bolttech Poland oferujemy klientom nie tylko zakup, ale również wynajem, serwisowanie, naprawy oraz odkup i odnawianie sprzętu. W naszym portfolio można znaleźć rozwiązania, które pomagają firmom korzystać z zawsze najnowszych modeli bez konieczności ponoszenia dużych jednorazowych wydatków, a także wspierają odpowiednie zarządzanie firmową flotą. To oszczędność czasu i środków finansowych oraz szansa na odciążenie przepracowanych często działów IT, a w przypadku przedsiębiorstw rozwijających model BYOD – gwarancja bezpieczeństwa danych dodaje.

Dzięki takim usługom przedsiębiorstwa mogą wydłużyć żywotność obecnie używanego sprzętu, oszczędzając na kosztach zakupu nowych urządzeń i skupić się na rozwijaniu swojej działalności, mając pewność, że sprzęt IT, z którego korzystają ich pracownicy, jest w najlepszych rękach.