Bocian Tymbek – wyjątkowy mieszkaniec zakładu w Tymbarku

fot. youtu.be/ugtj1QRCDWs

Tymbark to marka z ponad 90-letnią tradycją, która od początku istnienia niezmiennie związana jest z malowniczą miejscowością o tej samej nazwie, położoną w Małopolsce u podnóża Beskidu Wyspowego. To właśnie tutaj od lat funkcjonuje pierwszy zakład produkcyjny marki, w którym prawie 30 lat temu pojawił się niezwykły mieszkaniec – Bocian Biały. Ptak, który osiedlił się na kominie jednego z budynków fabryki, przez lata stał się lokalnym symbolem Tymbarku, a także ulubieńcem pracowników. Nic więc dziwnego, że gdy marka w 2023 roku zdecydowała się na inwestycje i rozbudowę zakładu, zatroszczyła się o bocianie gniazdo, przenosząc je w bezpieczne miejsce na terenie fabryki. Teraz, idąc krok dalej, uczyniła ze swojego skrzydlatego mieszkańca bohatera najnowszej kampanii wizerunkowej, przypominając o miejscu, z którego się wywodzi, łączącego tradycję, nowoczesność i naturę.

Marka Tymbark istnieje od 1936 roku, produkując soki i napoje znane w całej Polsce. Nie każdy jednak wie, że to właśnie w miejscowości o tej samej nazwie nieprzerwanie działa zakład produkcyjny i to tu powstały pierwsze kultowe kapsle z hasełkami, które teraz zna niemal każdy Polak. Zakład i siedziba marki Tymbark zlokalizowane są w sercu Beskidu Wyspowego. Nic więc dziwnego, że to na terenie tymbarskiego zakładu w 1998 roku swoje gniazdo założył bocian, który upodobał sobie piękno tamtejszej przyrody. Ten wyjątkowy mieszkaniec zakładu, nazywany przez mieszkańców Tymbkiem, przez lata stał się lokalnym symbolem marki. Każdej wiosny zarówno mieszkańcy Tymbarku, jak i pracownicy zakładu, czekają na jego przybycie.

To dlatego, gdy marka zdecydowała się na inwestycje i rozbudowę zakładu, zatroszczyła się także o los swojego wyjątkowego mieszkańca. W 2023 roku, w sezonie zimowym, gdy gniazda bocianie są puste, wspólnie z ornitologiem zorganizowała profesjonalne przeniesienie gniazda, w nowe, bezpieczne miejsce na terenie zakładu tak, by powracający bocian z łatwością znalazł swój dom. Inicjatywa zakończyła się sukcesem, ponieważ wiosną, gdy bociania para dotarła do Tymbarku, zadomowiła się w gnieździe na cały sezon.

W najnowszej kampanii marka postanowiła oddać głos właśnie bocianowi, czyniąc ze swojego skrzydlatego mieszkańca przewodnika po malowniczej miejscowości swojego pochodzenia. W wizerunkowych spotach świat widziany jest oczami powracającego do domu bociana, który niesie przesłanie o tym, jak mimo upływu czasu, rozwoju, nowych inwestycji i technologii niezmiennie ważny jest powrót do korzeni i natury. Dokładną historię tymbarkowego bociana można poznać na dedykowanej stronie bocian.tymbark.com.

Marka Tymbark nieustannie się rozwija, łącząc tradycję z nowoczesnością – mówi Dorota Liszka, menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w firmie Maspex Wadowice. – Nawet w obliczu podejmowanych inwestycji i szerokiej, europejskiej skali działalności, nie zapominamy o lokalności i miejscu, z którego się wywodzimy. To dlatego w naszej najnowszej kampanii wizerunkowej oddajemy głos bocianowi, który od prawie 30 lat przylatuje do naszego zakładu w Tymbarku, co symbolizuje nasz związek z tradycją i miejscowym otoczeniem zlokalizowanym w sercu natury – dodaje Liszka.

Marka Tymbark jest liderem w kategorii soków, nektarów i napojów w Polsce, eksportując produkty do prawie 40 krajów na całym świecie. Tymbark od lat łączy rozwój z odpowiedzialnością społeczną i aktywizuje dzieci, zachęcając je do sportu, poprzez Puchar Tymbarku, czyli największy w Europie turniej piłkarski, którego marka jest generalnym sponsorem od blisko 19 lat. Będąc odpowiedzialnym również za lokalne otoczenie, Tymbark od 2016 roku posiada własną farmę fotowoltaiczną, która odpowiada już za 16 proc. zużywanej przez zakład energii elektrycznej. Zakład wyposażony jest również w nowoczesną oczyszczalnię ścieków, która produkuje biogaz. W ramach gospodarki cyrkularnej minimum 80 proc. powstających w trakcie produkcji i dystrybucji odpadów odzyskiwanych jest do ponownego wykorzystania. Tymbark ogranicza także marnowanie żywności współpracując z Bankami Żywności. Marka zmniejszyła również o 25 proc. gramaturę wybranych opakowań z tworzyw sztucznych.

Za kreację oraz komunikację ATL odpowiada agencja Brainbox. Kampanie dla marki Tymbark planuje i kupuje dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi agencja HOPE. Spoty wyprodukował dom produkcyjny Grupy Maspex, a wyreżyserował Filip Berendt. Muzykę skomponowali Jakub i Anna Galińscy. Postprodukcją zajęło się studio Xantus, udźwiękowieniem studio Juice. Stronę internetową przygotowała agencja marketingowa Yoho.