Biedronka we współpracy z agencją Gameset (Grupa Lifetube) uruchomiła w październiku działający sklep w wirtualnym świecie gry Roblox, który pozwala użytkownikom wcielić się w rolę jego pracowników lub klientów. Gra odniosła spektakularny sukces w niecały miesiąc od uruchomienia i wygenerowała ponad 1 300 000 rozgrywek.
Symulator Biedronki to gra, w której celem jest utrzymanie sklepu oraz zadbanie o jego nieprzerwaną pracę, co wymaga od użytkowników współpracy zespołowej i zaangażowania ze strony wszystkich graczy na serwerze. Gra cieszy się ogromną popularnością i w niecały miesiąc od uruchomienia wygenerowała ponad 1,3 mln zagrań. Symulator cieszy się również wysokim uznaniem wśród graczy – aż 96% z nich zostawiło pozytywną ocenę. Zaangażowanie użytkowników przełożyło się także na popularność grupy Biedronka_Polska na Robloxie, gdzie już teraz aktywnych jest ponad 42 tysiące osób. Fenomenalne wyniki stawiają ten świat marki w czołówce wszystkich – nie tylko komercyjnych – gier na Roblox. W szczytowym momencie gra zakwalifikowała się do grona 1000 największych gier na Robloxie (globalnie!). A wszystkich gier na Robloxie jest nawet aż… 40 milionów.
Użytkownicy w ramach aktywności w grze mogą: dostarczać świeże produkty do sklepu z pobliskiego magazynu, obsługiwać kasy, dbać o czystość, wykładać produkty na półki, wypiekać chleb oraz pomagać klientom znaleźć odpowiednie działy. Dodatkowo, w grze pojawiały się postaci znane z Gangu Produkciaków, a po zebraniu wszystkich gracze mogli odebrać dodatkową naklejkę w zakończonej niedawno aktywacji konsumenckiej.
– Gaming ma emocjonalne i funkcjonalne przewagi nad innymi kanałami komunikacji – dla młodych jest ulubioną formą rozrywki, a dla marek niezwykle atrakcyjnym sposobem na realizację celów biznesowych na dowolnych etapach ścieżki konsumenckiej. Świat w grze to jedno z wielu narzędzi gaming marketingu, które w naturalny sposób buduje relację marki z młodym odbiorcą – do tego w formie zabawy. Nie było więc lepszego momentu na jego uruchomienie niż kampania Gangu Produkciaków, w której marka zachęca: „Zamień zakupy w przygodę!” Cieszymy się, że tak wielu graczy z nami w tę przygodę wyruszyło i liczymy, że jeszcze niejednym ich zaskoczymy – mówi Karolina Sławecka, head of strategy & sales w Gameset.
Za strategię, kreację i realizację kampanii odpowiada agencja Gameset (Grupa Lifetube).