ALDI startuje z kampanią AI promującą markę własną kawy Barissimo. Po raz pierwszy w historii sieci narzędzia sztucznej inteligencji stały się kluczowym elementem kampanii produktowej. W ramach projektu „Barissimo – ożywi Twój dzień”, ALDI prezentuje znane dzieła malarstwa w nowoczesnej, ożywionej formie. Koncepcja i scenariusz powstały tradycyjnie, ale animacje i muzyka zostały stworzone przy pomocy narzędzi AI. Kampania została stworzona we współpracy z warszawską agencją Freundschaft i towarzyszą jej działania POS, w tym aromamarketing oraz aktywna komunikacja w social media.
W kampanii wykorzystano znane dzieła mistrzów malarstwa, w tym obrazy takie jak „Mona Lisa” i „Portret Ginevry Benci” Leonarda da Vinci, „Dziewczyna z perłą” autorstwa Johannesa Vermeera, „Portret Adama Mickiewicza na Judahu skale” Walentego Wańkowicza oraz „Stańczyk” Jana Matejki. Ożywione za pomocą technik AI obrazy pokazują, jak kawa Barissimo inspiruje i pobudza do życia – nie tylko postaci ze sztuki, ale także w metaforycznej analogii – klientów ALDI. W każdej animacji odbiorca słyszy dedykowaną ścieżkę muzyczną nawiązującą do klasycznych brzmień – także skomponowaną dzięki narzędziom, jakie daje AI.
– Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kampanii dla marki własnej Barissimo otwiera kolejny rozdział w komunikacji marketingowej ALDI. Ożywienie dzieł sztuki w ramach kampanii Barissimo to dowód, że retail może łączyć aspekty artystyczne z codziennymi potrzebami zakupowymi klientów. Nowoczesne technologie, takie jak AI, pozwalają nam nie tylko promować produkty, ale również wprowadzać innowacje, które wyznaczają kierunki rozwoju branży – komentuje Luiza Urbańska z Biura Prasowego ALDI Polska, koordynatorka projektu. – Przy pomocy obrazów, które są znane i cenione na całym świecie, chcemy podkreślić jakość i wyjątkowość naszej kawy. Wierzymy, że kawa Barissimo jest jak dobra sztuka – łączy pokolenia oraz koneserów dobrego smaku i stylu. Nieprzypadkowo to właśnie w warszawskim Koneserze – kulturalno-rozrywkowym miejscu stolicy, w którym mieści się także sklep ALDI, 15 lutego odbędzie się wyjątkowe wydarzenie performatywne wspierające kampanię. Już dziś zapraszamy wszystkich mieszkańców Warszawy, by do nas dołączyli i osobiście przekonali się, jaką ożywiającą moc ma w sobie kawa Barissimo – dodaje Urbańska.
Finał kampanii i performance w warszawskiej Galerii Koneser
Oprócz animowanych dzieł sztuki, kampania obejmuje także specjalny performance, który odbędzie się 15 lutego w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Aktor wcieli się w jedną z ożywionych postaci malarskich, a na miejscu będzie można skosztować kawy marki Barissimo, przygotowywanej przez baristę. Dla odwiedzających sklep ALDI w Koneserze, w tym dniu, przygotowano dodatkowe promocje na produkty Barissimo. Dla pierwszych 50 klientów praskiego ALDI, którzy zrobią zakupy za min. 199 zł będzie czekać specjalny upominek. Już dziś sieć zaprasza wszystkich do udziału w wydarzeniu i odkrycia nowego wymiaru kawy Barissimo w praskim Koneserze. Dzięki zastosowaniu aromamarketingu klienci będą mogli poczuć zapach świeżej kawy w sklepie ALDI w Centrum Praskie Koneser.
Kampanię ALDI wspierają twórcy internetowi, którzy dzielą się na swoich kanałach z odbiorcami informacjami dotyczącymi eventów i ciekawych wydarzeń w Warszawie. ALDI podjęło współpracę z Katarzyną Michalik, Damianem Nowakiem, Michałem Sikorskim i twórcą kanału @ProjektMiejski.
Realizacja i projekt
Za kreację i realizację działań w ramach kampanii „Barissimo – ożywi Twój dzień” odpowiada warszawska agencja Freudnschaft. Do ożywienia obrazów wykorzystano kilka różnych narzędzi generatywnego AI. Dzieła na etapie testów przechodziły przez różne fazy kreatywne – od całkowitego urealnienia postaci do utrzymania oryginalnego świata wizualnego. W sumie wygenerowanych zostało ponad sto pięćdziesiąt prób – wszystko po to, aby osiągnąć jak najlepszy efekt końcowy. Całość uzupełniona została o unikalną ścieżkę dźwiękową, również stworzoną przy użyciu narzędzi AI.
– Wykorzystanie nowych technologii, nie tylko skraca proces tworzenia kampanii, ale także pozwala zachować najwyższą jakość. Dzięki AI możemy eksperymentować, testować pomysły i dostarczać spersonalizowane rozwiązania, które rezonują z grupami celowymi, bez kompromisów w kreatywnej i strategicznej wizji. AI we Freundschaft wykorzystujemy nie tylko jako narzędzie optymalizacji, ale również jak partnera w procesie twórczym. Pozwala nam skupić się na tym, co najważniejsze – na kreacji budującej głębokie emocjonalne połączenie z odbiorcami. To rewolucja, która nie zastępuje kreatywności, ale ją wzmacnia, otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości storytellingu – mówi Agata Wołkowicka, business director z agencji Freundschaft.
Kawa Barissimo – wyjątkowy smak i jakość
Barissimo to marka dostępna w ponad 360 sklepach ALDI w Polsce oraz w innych krajach Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord. Produkt pochodzi z renomowanej palarni ALDI w Niemczech. Doceniana za wyrazisty smak i aromat, kawa Barissimo zdobyła wysokie noty w Wielkim Teście Produktów ALDI, potwierdzając swoją jakość i walory smakowe. Oferta kawy Barissimo w ALDI obejmuje ziarna, mieloną kawę oraz rozpuszczalne warianty, odpowiadając na potrzeby różnorodnych grup konsumentów.
Kampania „Barissimo – ożywi Twój dzień” jest częścią długofalowej komunikacji produktowej stawiającej marki własne ALDI w centrum zainteresowania konsumentów. To właśnie one są tym, po co klienci chętnie wracają, w myśli hasła Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI. Więcej informacji na dedykowanej stronie o marce Barissimo.