Banki Spółdzielcze stworzyły dzięki AI ponad 500 wersji spotu kampanijnego z udziałem Tomasza Jakubiaka

Sztuczna inteligencja wsparła przygotowanie ponad 500 wersji spotów wykorzystywanych w nowej kampanii addressable Banków Spółdzielczych z Grupy BPS i Banku BPS. Tę szeroko zakrojoną geotargetowaną akcję zaplanowały Wavemaker i GroupM.

Tomasz Jakubiak, popularny kucharz i prowadzący programy TV, jest twarzą kolejnej kampanii Banków Spółdzielczych z Grupy BPS. Potencjalnych klientów 308 zrzeszonych Banków, Jakubiak zachęca do założenia konta z kartą Mastercard, a także do skorzystania z oferty kredytowej, gdzie w ramach loterii klienci mogą wygrać częściową spłatę kredytu.

Marketer wykorzystał AI do stworzenia ponad 500 spotów (pond 300 dla kredytów i ponad 200 dla konta z kartą Mastercard). W zależności od tego, wokół jakiej placówki mieszka potencjalny klient Banków Spółdzielczych z Grupy BPS, zobaczy ściśle odnoszącą się do tej lokalizacji reklamę lokalnego banku. Mieszkaniec Otwocka, Ustrzyk Dolnych, Gdyni, Lublina, Łochowa i pozostałych kilkuset miast usłyszy w reklamie nazwę swojej miejscowości, którą wymienia Jakubiak. Przybliża to markę i zapewnia bardziej spersonalizowany kontakt z odbiorcami kampanii.

Celem kampanii przygotowanej przez Wavemaker oraz GroupM jest zwiększenie ruchu w placówkach, spopularyzowanie oferty kredytów oraz kont osobistych w bankach z Grupy BPS.

Grupa BPS zrzesza ponad 300 banków. Na poziomie ogólnopolskim realizujemy kampanie świadomościowe i wizerunkowe. Wyzwaniem było przeniesienie oddziaływania promocji możliwie precyzyjnie na konkretny bank, na jego terenie działania i w ten sposób wsparcie w pozyskaniu klienta na poziomie lokalnym. Rozwój technologiczny w zakresie targetowania/adresowania reklam oraz możliwości AI w personalizacji kreacji, pozwoliły nam stworzyć kampanię o szerokim zasięgu geograficznym, a jednocześnie bardzo lokalną. Co więcej, łączymy w ten sposób nie tylko działania ogólnopolskie z lokalnymi, ale też świat on-line z off-line. To przykład, kiedy nowa technologia pozwala doskonale wesprzeć realizację strategii marketingowej – mówi Robert Szymański, dyrektor biura marketingu w Banku BPS.

Kampania Zrzeszenia BPS daje wyobrażenie o możliwościach, jakie zapewnia dziś addressable TV w połączeniu z AI. Wizerunkową siłę reklamy telewizyjnej i ogólnopolski zasięg, przy jednoczesnym spersonalizowaniu przekazów docierających do klientów mieszkających wokół 308 banków, połączyliśmy w pierwszej na tę skalę akcji – dodaje Maciej Olenderczyk, szef obszaru Advanced TV w GroupM.

Kampania wykorzystuje m.in. DAI w HBB TV na TVN7, TTV, TVN, a także aplikacje i serwisy OTT, takie jak Player, TVP VOD, Rakuten TV, YouTube czy TitanOS. Reklamy Banków z Grupy BPS zobaczą widzowie oglądający ich programy na telewizorach podłączonych do sieci.
Kampanii telewizyjnej Banków Spółdzielczych Zrzeszenia BPS towarzyszą też mocno sprofilowane działania w mediach digital. W zależności od lokalizacji oraz zainteresowań użytkownika sieci, mechanizm dynamicznej optymalizacji kreacji pozwala na serwowanie odbiorcom najbardziej adekwatnej reklamy.

Za kreację do kampanii oraz produkcję spotów z wykorzystaniem AI odpowiadały agencja Eskadra i FNF, strategia i planowanie kampanii były po stronie Wavemaker oraz działu Advanced TV w GroupM.