Answear.com i INTU Circularity przedstawiają kolejną odsłonę inicjatywy Renewed – projektu, który ogranicza problem odpadów tekstylnych i nadaje ubraniom nowe życie w kreatywny sposób. Najnowsza kolekcja wprowadza przełomowe rozwiązanie – jako pierwsza w Polsce zawiera cyfrowe paszporty produktu (DPP).
Pierwsze w Polsce trójstronne partnerstwo INTU Circularity, Answear.com i Caruma wdraża innowacyjne cyfrowe paszporty produktu dla odzieży po naprawie i recyklingu. To przełomowe wdrożenie dla produktów odzieżowych pochodzących z upcyklingu w polskim e-commerce.
Jak działają cyfrowe paszporty?
Cyfrowy paszport produktu potwierdza autentyczne pochodzenie i historię transformacji każdego elementu. Skanując kod QR lub dotykając tagu NFC, klienci uzyskują dostęp do informacji o produkcie źródłowym, szczegółach procesu upcyklingu i wskaźnikach zrównoważonego rozwoju. Dzięki aplikacji Go2NFT użytkownicy mogą również przeglądać całą kolekcję i otrzymywać bonusy.
Unikatowa kolekcja z misją
Najnowsza kolekcja Renewed prezentuje transformację denimu w kamizelki i torby shopperki oraz wiskozowych sukienek i koszul w letnie topy. Każdy element to ręczna praca zespołu rękodzielników INTU Circularity, którzy specjalizują się w upcyklingu, wykraczającym poza prostą naprawę.
INTU to firma działająca w duchu less waste, tworząca unikalne produkty z wysokiej jakości odzyskanych materiałów. Wszystkie działania wpisują się w ideę gospodarki o obiegu zamkniętym i redukcję szkodliwego odpadu tekstylnego.
Przygotowanie na przyszłość
Wdrożenie cyfrowych paszportów produktu to strategiczne przygotowanie na nadchodzące zmiany prawne. Technologia DPP stanie się obowiązkowa dla producentów tekstyliów w ciągu najbliższych dwóch lat na mocy przepisów UE ESPR.
– Opanowaliśmy sztukę rekonstrukcji i upcyklingu ubrań, dzięki czemu tworzymy zupełnie nowe, unikatowe elementy garderoby – mówi Veronika Czarnocka, CEO INTU Circularity.
– To dla nas ogromna duma, że jako Answear wyznaczamy nowe standardy w branży. Współpraca z INTU i Caruma pozwala nam łączyć pasję do mody z odpowiedzialnością za przyszłość – cyfrowe paszporty to nie tylko technologia, ale prawdziwa rewolucja w transparentności i zaufaniu między marką a klientem – mówi Anna Szwec, PR & communication manager Answear.com.
Dostępność
Odnowione ubrania z cyfrowymi paszportami są dostępne na stronie answear.com. Wybierając produkty z sekcji Renewed, klienci stawiają na unikalność szafy i dbają o środowisko. Zgodnie z hasłem „We fix fashion – the cool way”, kolekcja Renewed oferuje niepowtarzalne produkty, przyczyniając się do zmniejszenia odpadów tekstylnych.