Ancy startuje z rozbudowanym programem stażowym

3, 2, 1… STAŻ W ANCY! – pod takim hasłem zrealizowana została szeroko zakrojona stażowa kampania rekrutacyjna Ancy. Zakończyła się w listopadzie wyłonieniem sześciu kandydatów, którzy po miesięcznym, intensywnym onboardingu dołączą do zespołów, by wspierać je operacyjnie.

To pierwszy tak kompleksowy program stażowy w Ancy. Jest ściśle powiązany z wizją rozwoju firmy i jej strategią HR na najbliższe lata.                                                                        

Postanowiliśmy zmierzyć się z dwoma stereotypami, szczególnie dotkliwymi dla młodego pokolenia: „AI zabierze pracę głównie stażystom i juniorom” oraz „w pracy zdalnej nie da się rozwijać osób z mniejszym stażem”. Wierzymy, że nowa, młoda energia, która właśnie wkroczyła do firmy, pozwoli wszystkim jeszcze lepiej poznać świat Zetek i wyrwie nas z komfortu myślenia „jak dawniej”. Autentyczność i pasja, które zaobserwowałem już w pierwszych rozmowach ze stażystami, pozwalają sądzić, że plan zrealizujemy z nawiązką! – komentuje Wojciech Kotala, CEO Ancy.

Oferta dla stażystów została przygotowana w sposób uwzględniający ich potrzeby, m.in. sprawnego łączenia studiów z pracą i życiem po pracy – study-work-life balance. Warunki półrocznego stażu (z możliwością zatrudnienia po) zakładają pracę w wymiarze 1/2 etatu i wynagrodzenie w wysokości 3000 zł na rękę. Do tego wybór jednej z 4 specjalizacji: graphic designer, client business partner, social media content creator, marketing & PR coordinator.

W kontekście pracy zdalnej proces nauki i wdrażania nowych osób (szczególnie na poziomie juniorskim) jest wymagający, ale ze strategicznego punktu widzenia jako agencja nie możemy zapominać, jak ważną rolę w procesie kreatywnym (i nie tylko) odgrywają młodzi ludzie. Pokolenie Z reprezentuje inną perspektywę — realia, w których dorastali, znajdują odzwierciedlenie w podejściu do pracy, sposobie myślenia czy wykorzystywaniu nowych technologii. Zaprezentowaliśmy się jako atrakcyjny pracodawca, o czym świadczą m.in.: aż 400 zgłoszeń (pozyskanych w zaledwie 2 tygodnie), 24 finalistów (o bardzo wyrównanym, wysokim poziomie) oraz ostatecznie 6 laureatów, którzy już od pierwszego tygodnia wnieśli do agencji nową energię – mówi Magdalena Starzyńska, HR business partnerka w Ancy.

Zaprojektowaliśmy program, który obu stronom daje boost rozwojowy. Dla dołączających do nas młodych talentów to realny start kariery w marketingu. Miesiąc onboardingu – ale takiego rzetelnego – i 3, 2, 1, hop w projekty! Idea jest zatem bardzo intuicyjna. Dodatkowo tempo, dynamika całego procesu (od szybkiej i sprawnej rekrutacji, po szybkie dołączenie do zespołów) są spore, czyli koncepcyjnie wszystko „siedzi” – dodaje Sylwia Kaczorowska, associate creative directorka w Ancy.

Kampania rekrutacyjna obejmowała zarówno działania online (m.in. dedykowany LP, kontent w some, kampanię płatną w Mecie i na Linkedinie), jak i offline (plakaty na uczelniach). Od stycznia 2026 stażyści dołączą do zespołów Ancy.