7 października Allegro Advertising zorganizowało pierwszą, dedykowaną kluczowym partnerom biznesowym, konferencję RETAIL MEDIA POWERHOUSE by Allegro Advertising. W industrialnych przestrzeniach Fabryki Norblina spotkało się w Warszawie przeszło 300 przedstawicieli kluczowych marek, agencji mediowych oraz ekspertów Allegro, aby omówić najnowsze trendy w retail media i strategię reklamową na największym marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej.
Konferencja stanowiła kamień milowy w relacjach Allegro Advertising z marketerami, koncentrując się na dynamicznym wzroście znaczenia retail media w globalnym i lokalnym e-commerce. Tym bardziej, że w Europie już 20% wydatków mediowych przeznaczane jest na retail media, a same inwestycje klientów w reklamę na Allegro przekraczają 1 miliard złotych rocznie*.
Merytoryka na najwyższym poziomie
Uczestnicy i uczestniczki wysłuchali 13 inspirujących prezentacji, które dostarczyły unikalnej wiedzy na temat strategicznej obecności reklamowej brandów na Allegro oraz kluczowych innowacji produktowych planowanych na 2026 rok.
Głównymi tematami konferencji były:
- Kierunki rozwoju Allegro dla marek i rolę strategicznej obecności reklamowej brandów na największym marketplace w CEE.
- Ewolucja zachowań zakupowych konsumentów.
- Offsite retail media, kreatywność i AI w kampaniach przyszłości.
- Praktyczne case studies klientów (Nivea i Philips) – przykłady skutecznych działań reklamowych na Allegro.
- Ewolucja retail media oraz fakty i mity dotyczące skalowania marek.
- Prezentacja świata „beyond ROAS” opartego m.in. na Media Mix Modelling.
10 najważniejszych insightów z konferencji, dotyczących retail media:
1. Inwestycja w retail media to nie eksperyment, a strategiczne podejście oparte na takich filarach jak transparentność, precyzja, centralizacja i mierzalność działań.
2. Nadmierne poleganie na sprzedawcach reprezentujących markę oraz brak testowania różnych rozwiązań może ograniczać rozwój.
3. Warto, aby firmy redefiniowały cele, rozbudowywały metryki i analizowały, kto kupuje, a nie tylko co się sprzedaje.
4. Algorytmy Machine Learning znacząco zwiększają efektywność kampanii off-site.
5. Największy popyt x największa intencja zakupu = największy potencjał wzrostu na najbliższe lata.
6. ROAS to nie wszystko: nie skupiajmy się jedynie na krótkoterminowych wynikach i jednej metryce, to może prowadzić do pomijania szerszej strategii.
7. Ocena efektywności kreacji powinna być holistyczna, oceniana razem z targetowaniem, mediamiksem i kontekstem.
8. Allegro wykorzystuje ML i AI w wyszukiwaniu semantycznym i rekomendacjach, które zwiększają wydajność i trafność wyborów.
9. Działania off-site na Allegro mogą trzykrotnie przyspieszyć wzrost w dojrzałych kategoriach.
10. Brand Hub wspiera klientów w 6 filarach: strategia go-to-market, brand experience, Targeted Commercial Plan, reklama, dostęp do danych, ochrona praw marki.
Pdf z insightami z Retail Media Powerhousee można pobrać na tej stronie.
Globalna perspektywa i eksperci
Poza prezentacjami marek Nivea i Philips, wydarzenie uświetnili goście specjalni, którzy zaprezentowali globalną i lokalną perspektywę rynku: Daniel Knapp, Chief Economist IAB Europe oraz badaczki z agencji Nielsen IQ: Anka Łękarska i Hanna Kuźmierkiewicz. Ich wystąpienia dotyczyły globalnych trendów retail media i ewolucji postaw konsumentów.
Sukces i plany na przyszłość
Konferencja została entuzjastycznie przyjęta przez uczestników, którzy w ankiecie pokonferencyjnej ocenili wydarzenie na średnią 9/10.
– Jesteśmy dumni, że Retail Media Powerhouse spotkał się z tak pozytywnym odzewem. To dowód na to, że tematyka retail media jest kluczowa dla naszych partnerów, a Allegro Advertising dostarcza wiedzy i narzędzi niezbędnych do skutecznego skalowania biznesu na Allegro. Już dziś myślimy o edycji Retail Media Powerhouse 2026 – podsumował Marcin Bruś, group advertising director w Allegro.
Wysoka frekwencja i pozytywne oceny uczestników potwierdzają, że Retail Media Powerhouse ma szansę na stałe wpisać się w kalendarz najważniejszych wydarzeń branży e-commerce w Polsce.



