Xiaomi Corporation, globalny lider technologiczny, ogłosił zmianę na stanowisku country managera polskiego oddziału firmy. Od października 2025 funkcję tę objął Alex Deng, zastępując Raymonda Menga, który pełnił ją przez ostatnie 3 lata. Nowy country manager skupi się na dalszej ekspansji na polskim rynku i dotarciu do konsumenta premium.
Alex Deng dotychczas był odpowiedzialny za obszar FSD w Xiaomi CEE&Nordic, a wcześniej pełnił funkcję regionalnego dyrektora dystrybucji i sprzedaży w Dahua Technology. Z branżą technologiczną związany jest od ponad 20 lat. Deng, obejmując stanowisko country managera, przejmuje obowiązki Raymonda Menga.
– Polska jest kluczowym rynkiem na europejskiej mapie Xiaomi. Precyzyjnie analizujemy aktualną sytuację rynkową, bierzemy pod uwagę globalne czynniki gospodarcze. Obrana strategia umożliwia nam dostarczanie produktów premium najlepszej jakości, w cenie, jakiej oczekuje konsument. Polska jest pierwszym krajem w regionie CEE, w którym otworzyliśmy nasz autoryzowany sklep, a w ciągu ostatniego kwartału rozpoczęliśmy działalność dwóch kolejnych – w Warszawie i Wrocławiu – komentuje Alex Deng, country manager Xiaomi Polska. – Dokonujemy poważnych inwestycji w rynek europejski. W 2025 otworzyliśmy dział R&D w Monachium, który będzie pełnić znaczącą rolę w kontekście naszego biznesu samochodów elektrycznych. Będziemy również wprowadzać nasze urządzenia z obszaru home appliances, które już zadebiutowały w Polsce, na kolejne rynki – podsumowuje.
Alex Deng przed dołączeniem do Xiaomi pełnił rolę regional director of distribution & indirect sales w Dahua Technology CEEN, wcześniej natomiast był związany z OPPO, gdzie był m.in. head of channel management. W swojej karierze zawodowej budował doświadczenie pracując również w ZTE Poland na stanowisku managing directora oraz CMO, a także w Huawei.



