Aleph przygotował dla Santandera kampanię „Nie wierz w bajki” na Spotify – grupa docelowa to użytkownicy tej platformy w wieku 18-44 lat. Działania właśnie startują, potrwają do drugiej połowy listopada. Równolegle toczyć się będą również w radiu oraz w obszarze SEM. Całościowo za planowanie i zakup mediów odpowiada agencja Dentsu X.
Kampania, prowadzona pod hasłem „Nie wierz w bajki”, ma charakter wizerunkowy i edukacyjny, a jej celem jest dotarcie do maksymalnie szerokiego kręgu odbiorców z informacjami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa.
Landing pagem kampanii jest strona niewierzwbajki.pl.
Grupa docelowa kampanii to użytkownicy Spotify w wieku 18-44 lat – w Polsce stanowią oni aż 85% (czyli niemal 4 mln) wszystkich korzystających z darmowej wersji Spotify (w ramach której emitowane są reklamy).
– W kampanii wykorzystywany jest format Audio Everywhere, który jest najbardziej zasięgowym produktem reklamowym na Spotify. Jest wyjątkowy, ponieważ dociera do użytkownika zarówno kiedy patrzy się na ekran jak i kiedy ma telefon w kieszeni czy w torebce i słucha muzyki na słuchawkach. Doskonale pasuje do klimatu kampanii ponieważ zachęca do odsłuchania i obejrzenia krótkich bajek z przestrogą, oddając esencję danego odcinka – mówi Weronika Roszkowska, client partner, Spotify w polskim oddziale Aleph.
Każda z bajek opowiadanych w kampanii („Alibaba i 40 smsów”, „Kot bez butów”, „Lis i kruczek”, „O dwóch takich, co okradli księżyc”, „Dziadek bez kokosów”) bierze pod lupę wybrane współczesne cyberzagrożenia, związane z finansami, bankowością, pieniędzmi. Opowiadają one o tych zagrożeniach i zachęcają do przekazania tej wiedzy bliskim, szczególnie osobom starszym, by zwiększyć również ich świadomość na temat oszustw internetowych.
– Cyberzagrożenia mogą mieć wiele form, a bez poznania zasad ich funkcjonowania trudno jest przygotować skuteczną strategię ochrony. Grupą szczególnie podatną na takie zagrożenia są osoby starsze, które padają ofiarami przestępstw internetowych. Cyberprzestępcy, wykorzystując brak znajomości technologii u tych osób, narażają je na utratę pieniędzy. W kampanii zwracamy uwagę odbiorców na fakt, że oprócz ochrony nas samych, musimy zwrócić uwagę na edukację naszych bliskich. Zwiększajmy świadomości osób starszych na tematy związane z różnego rodzaju oszustwami internetowymi, w tym zwłaszcza z wyłudzaniem danych (tzw. phishing), a także stosowanymi przez oszustów manipulacjami i socjotechniką. W Santanderze chcemy wspierać bezpieczeństwo naszych klientów – dodaje Joanna Bucholc, ekspertka ds. social media w Santander Bank Polska.