Aleph oraz Spotify ogłosiły rozszerzenie partnerstwa, dzięki któremu Aleph zostaje wyłącznym partnerem reklamowym Spotify na ponad 80 rynkach, zapewniając dostęp do ponad 20 000 reklamodawców.
Spotify Advertising unowocześnia swoją technologię reklamową, wzmacnia relacje partnerskie i rozwija kompetencje zespołów, aby ułatwić reklamodawcom proces tworzenia, zakupu, pomiaru oraz optymalizacji kampanii. To duży krok naprzód nie tylko dla platformy reklamowej Spotify, ale i całej branży cyfrowego audio. Szczególnie dynamicznie rozwija się platforma Spotify Ads Manager, która zyskała nowe możliwości targetowania, rozwiązania pomiarowe oparte na danych własnych i zewnętrznych (1P i 3P), a także cele kampanii oparte na efektach – takie jak Spotify Pixel, Custom Audiences, partnerstwa z kluczowymi dostawcami technologii czy nowy cel: instalacja aplikacji.
Aleph jest zaufanym partnerem Spotify od 2013 roku, kiedy to rozpoczęła się współpraca tych firm na 4 rynkach. Nowa umowa rozszerza tę współpracę na ponad 80 rynków i obejmuje pełne wsparcie Aleph: od sprzedaży lokalnych mediów, przez rozwiązania płatnicze i wsparcie kreatywne, po automatyzację napędzaną skutecznością. Celem jest efektywna monetyzacja powierzchni reklamowej Spotify oraz skuteczne łączenie marek z reklamodawcami.
Zespoły Aleph będą miały dostęp do Spotify Ads Managera, aby poprowadzić reklamodawców i agencje do wykorzystania pełnego potencjału platformy w zakresie formatów reklamowych i możliwości targetowania, zapewniając, że mogą dotrzeć do słuchaczy w kluczowych momentach, np. podczas treningu, pracy czy w drodze – czyli wtedy, gdy są oni najbardziej zaangażowani. To unikalna szansa, by skutecznie realizować cele marketingowe.
Kluczowe korzyści dla reklamodawców wykorzystujących Spotify Ads Managera za pośrednictwem Aleph obejmują:
- Dostęp do formatów reklamowych Spotify (w Polsce dostępne w drugiej połowie roku): Reklamodawcy będą mogli wykorzystywać unikalne formaty reklamowe audio i wideo Spotify do tworzenia angażujących kampanii. Spotify niedawno wprowadził nowe formaty reklam dostępne w Ads Managerze, w tym Canvas i Opt-in Video. Te nowe formaty na nowo definiują czym mogą być reklamy na Spotify i w jaki sposób reklamodawcy mogą nawiązać kontakt z odbiorcami za pomocą obrazu i dźwięku.
- Zakupy oparte na celu (objective-based buying) (w Polsce dostępne w drugiej połowie roku): Ads Manager pozwoli reklamodawcom wybrać cele, takie jak zasięg, liczba emisji, kliknięcia lub wyświetlenia wideo w precyzyjnie targetowanych kampaniach. Spotify ogłosił niedawno nowe narzędzia pozwalające realizować cele marketingowe oparte na wynikach, aby pomóc reklamodawcom różnej wielkości w tworzeniu, optymalizacji i mierzeniu ich kampanii Spotify, w tym np. liczby instalacji aplikacji lub zwiększenie ruchu na stronie klienta.
- Niższe koszty: Elastyczne budżety dzienne lub całkowite sprawiają, że reklama na Spotify jest bardziej dostępna i opłacalna. Dzięki wsparciu Aleph zarządzanie kampaniami jest prostsze i bardziej efektywne.
– Jesteśmy podekscytowani współpracą ze Spotify na ponad 80 rynkach, w tym w Polsce i CEE – powiedziała Justyna Duszyńska, managing director polskiego biura Aleph. – Nasze wspólne zaangażowanie w innowacje i dostarczanie wyjątkowej wartości dla reklamodawców czynią to partnerstwo naturalnym – dodała.
– Jako że stale rozwijamy nasz biznes reklamowy to cieszę się, że mogę podzielić się informacją, że nawiązaliśmy współpracę z Aleph w celu usprawnienia naszych operacji, oferowania lepszych rozwiązań dla reklamodawców i bardziej efektywnego skalowania naszej działalności. Wraz z uruchomieniem naszych bardziej zautomatyzowanych rozwiązań w połączeniu z wyjątkowymi benefitami globalnej sieci Aleph i lokalną wiedzą jej oddziałów, jesteśmy teraz w stanie zaoferować reklamodawcom na całym świecie nowe narzędzia, rozwiązania i zasoby, które pomogą im osiągnąć cele kampanii – powiedział Sam Bevan, global head of emerging & scaled w Spotify.
Aleph jest od teraz globalnym partnerem handlowym Spotify m.in. Albanii, Algierii, Arabii Saudyjskiej, Argentynie, Armenii, Austrii, Bahrajnie, Bangladeszu, na Białorusi, w Belgii, Boliwii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chile, Chorwacji, na Cyprze, w Czarnogórze, Czechach, na Dominikanie, w Ekwadorze, Egipcie, Estonii, na Filipinach, w Ghanie, Grecji, Gwatemali, Hondurasie, Hongkongu, Islandii, Indonezji, Irlandii, Izraelu, Jordanii, Katarze, Kazachstanie, Kenii, Korei Południowej, Kosowie, Kirgistanie, Kolumbii, na Kostaryce, w Kuwejcie, Libanie, na Litwie, na Łotwie, w Luksemburgu, Macedonii Północnej, Malezji, Meksyku, Mołdawii, Maroku, Nepalu, Nikaragui, Nigerii, Omanie, Pakistanie, Panamie, Paragwaju, Peru, Polsce, Portugalii, Puerto Rico, Republice Południowej Afryki, Rumunii, Salwadorze, Serbii, Singapurze, Słowacji, Słowenii, Sri Lance, w Szwajcarii, na Tajwanie, w Tanzanii, Tajlandii, Tunezji, Turcji, Ugandzie, na Ukrainie, w Urugwaju, Uzbekistanie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, na Węgrzech czy w Wietnamie.