Polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph) przygotował na Spotify kampanię pt. „Tak smakuje kino” dla Cinema City. Potrwa ona do połowy sierpnia i jest częścią letniej akcji promocyjnej tej sieci kinowej, w której do wygrania jest ponad pół miliona nagród takich jak m.in.: darmowe bilety na filmy, zniżki i rabaty do kinowych barów, vouchery na wakacje z biurem podróży Itaka oraz roczne abonamenty kinowe Cinema City Unlimited.
W kampanii na Spotify są wykorzystywane dwa formaty: Video Sponsored Session oraz Overlay Mobile. Video Sponsored Session to format emitowany jako pojedynczy materiał poza blokiem reklamowym, w którym wideo uruchamia się automatycznie z dźwiękiem, natomiast rozliczenie odbywa się w modelu CPCV, czyli opłata jest naliczana tylko za filmy obejrzane w całości. Overlay Mobile z kolei to najczęściej welcome screen witający użytkownika, kiedy wraca on do aplikacji albo aktywuje ekran.
Celem kampanii jest wzrost sprzedaży w sieci kin Cinema City, zwiększenie częstotliwości wizyt widzów w kinach w okresie letnim, zwiększenie zainteresowania ofertą kinową i barową, dodatkowa rozrywka dla widzów w lecie oraz wzrost zadowolenia z wizyty w kinie poprzez gwarancję wygranej (gwarantowanych jest ponad pół miliona nagród w postaci zniżek i rabatów oraz darmowych biletów na filmy 2D i produktów barowych).
Grupą docelową kampanii na Spotify są mieszkańcy ponad 20 miast, w których działają kina sieci Cinema City, a są wśród nich m.in. Katowice, Warszawa, Łódź, Częstochowa, Kraków, Wrocław, Poznań, Toruń, Lublin, Bielsko-Biała czy Bydgoszcz.
– Cinema City zdecydowało się na emisję reklam wyłącznie na urządzenia mobilne, co wynika z faktu, że większość ruchu na Spotify stanowi właśnie mobile. Jeszcze wyraźniejsze jest to w okresie letnim, kiedy znacznie więcej przebywamy poza domem. Przy tym wspólnie z klientem zastosowaliśmy dość nietypowe rozwiązanie, a mianowicie miks dwu formatów emitowanych przy włączonym ekranie, podczas gdy Spotify zwykle słuchamy przy wyłączonym ekranie. Wynika to z kolei z tego, że użytkownicy Spotify coraz częściej patrzą na ekran aplikacji, zmieniają piosenki, szukają nowości, oglądają videocasty itp. Generalnie można zauważyć coraz większą interakcję z ekranem aplikacji. Przewidujemy, że użycie formatów wykorzystujących włączony ekran Spotify będzie coraz częstsze – komentuje Izabela Biedrowska-Pawlak, Spotify sales lead w polskim oddziale Aleph Group.
– Aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić naszym widzom wizytę w kinie, na początku lipca wprowadziliśmy akcję „Tak smakuje kino”. Aktywacja opiera się na mechanizmie sprzedaży premiowanej, w której nagradzany jest zakup produktów barowych. Aby wziąć w niej udział wystarczy między 1 lipca a 15 sierpnia wybrać się na seans do dowolnego kina Cinema City na terenie całego kraju i zrobić zakupy w kinowym barze. Dotyczy to również widzów, którzy wybiorą się na seanse w formatach specjalnych dostępnych wyłącznie w sieci Cinema City, takich jak: IMAX, 4DX i ScreenX. To prawdziwa gratka dla kinomanów, którzy chętnie korzystają z kina również w upalne, letnie dni i doceniają przygotowaną dla nich szeroką ofertę filmowych hitów – mówi Agnieszka Berkowicz, dyrektor sprzedaży w Cinema City Poland.