Aleph realizuje kampanię „Tak smakuje kino” dla Cinema City na Spotify

Polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph) przygotował na Spotify kampanię pt. „Tak smakuje kino” dla Cinema City. Potrwa ona do połowy sierpnia i jest częścią letniej akcji promocyjnej tej sieci kinowej, w której do wygrania jest ponad pół miliona nagród takich jak m.in.: darmowe bilety na filmy, zniżki i rabaty do kinowych barów, vouchery na wakacje z biurem podróży Itaka oraz roczne abonamenty kinowe Cinema City Unlimited.

W kampanii na Spotify są wykorzystywane dwa formaty: Video Sponsored Session oraz Overlay Mobile. Video Sponsored Session to format emitowany jako pojedynczy materiał poza blokiem reklamowym, w którym wideo uruchamia się automatycznie z dźwiękiem, natomiast rozliczenie odbywa się w modelu CPCV, czyli opłata jest naliczana tylko za filmy obejrzane w całości. Overlay Mobile z kolei to najczęściej welcome screen witający użytkownika, kiedy wraca on do aplikacji albo aktywuje ekran.

Celem kampanii jest wzrost sprzedaży w sieci kin Cinema City, zwiększenie częstotliwości wizyt widzów w kinach w okresie letnim, zwiększenie zainteresowania ofertą kinową i barową, dodatkowa rozrywka dla widzów w lecie oraz wzrost zadowolenia z wizyty w kinie poprzez gwarancję wygranej (gwarantowanych jest ponad pół miliona nagród w postaci zniżek i rabatów oraz darmowych biletów na filmy 2D i produktów barowych).

Grupą docelową kampanii na Spotify są mieszkańcy ponad 20 miast, w których działają kina sieci Cinema City, a są wśród nich m.in. Katowice, Warszawa, Łódź, Częstochowa, Kraków, Wrocław, Poznań, Toruń, Lublin, Bielsko-Biała czy Bydgoszcz.

Cinema City zdecydowało się na emisję reklam wyłącznie na urządzenia mobilne, co wynika z faktu, że większość ruchu na Spotify stanowi właśnie mobile. Jeszcze wyraźniejsze jest to w okresie letnim, kiedy znacznie więcej przebywamy poza domem. Przy tym wspólnie z klientem zastosowaliśmy dość nietypowe rozwiązanie, a mianowicie miks dwu formatów emitowanych przy włączonym ekranie, podczas gdy Spotify zwykle słuchamy przy wyłączonym ekranie. Wynika to z kolei z tego, że użytkownicy Spotify coraz częściej patrzą na ekran aplikacji, zmieniają piosenki, szukają nowości, oglądają videocasty itp. Generalnie można zauważyć coraz większą interakcję z ekranem aplikacji. Przewidujemy, że użycie formatów wykorzystujących włączony ekran Spotify będzie coraz częstsze – komentuje Izabela Biedrowska-Pawlak, Spotify sales lead w polskim oddziale Aleph Group.

Aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić naszym widzom wizytę w kinie, na początku lipca wprowadziliśmy akcję „Tak smakuje kino”. Aktywacja opiera się na mechanizmie sprzedaży premiowanej, w której nagradzany jest zakup produktów barowych. Aby wziąć w niej udział wystarczy między 1 lipca a 15 sierpnia wybrać się na seans do dowolnego kina Cinema City na terenie całego kraju i zrobić zakupy w kinowym barze. Dotyczy to również widzów, którzy wybiorą się na seanse w formatach specjalnych dostępnych wyłącznie w sieci Cinema City, takich jak: IMAX, 4DX i ScreenX. To prawdziwa gratka dla kinomanów, którzy chętnie korzystają z kina również w upalne, letnie dni i doceniają przygotowaną dla nich szeroką ofertę filmowych hitów – mówi Agnieszka Berkowicz, dyrektor sprzedaży w Cinema City Poland.