ALDI Polska umacnia pozycję na rynku handlu detalicznego, zajmując pierwsze miejsce wśród sieci dyskontowych w najnowszym badaniu koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency za wrzesień 2024. Z wynikiem 302,94 zł za koszyk podstawowych produktów, ALDI skutecznie wyprzedza konkurencyjne sieci dyskontowe – Lidla i Biedronkę.
To ważna informacja na polskim rynku handlu detalicznego, gdzie konkurencja cenowa między sieciami dyskontowymi jest szczególnie intensywna. ALDI, plasując się na piątym miejscu w ogólnym zestawieniu wszystkich sieci handlowych, jednocześnie zajmuje pozycję lidera w segmencie dyskontów.
– Pozycja lidera cenowego wśród dyskontów to dla nas potwierdzenie skuteczności naszej strategii, której fundamentem jest oferowanie klientom produktów najwyższej jakości w atrakcyjnych cenach – komentuje Łukasz Janota, dyrektor ds. promocji i wsparcia obszaru zakupów ALDI Polska. – W obecnej sytuacji rynkowej, gdy klienci szczególnie uważnie przyglądają się cenom, nasza oferta stanowi odpowiedź na ich potrzeby. Nieustannie pracujemy nad tym, aby zakupy w ALDI były nie tylko korzystne cenowo, ale również satysfakcjonujące pod względem jakości i różnorodności asortymentu – podsumowuje Janota.
Według raportu ASM, średnia wartość koszyka w ALDI we wrześniu 2024 wyniosła 302,94 zł, co stanowi niewielki spadek w porównaniu do sierpnia (304,94 zł). Jednak w zestawieniu ze wzrostem cen w innych sieciach dyskontowych ALDI prezentuje się jako najbardziej atrakcyjny cenowo dyskont dla klientów. Obecne wyniki pokazują rosnącą siłę ALDI i skuteczność przyjętej strategii cenowej.