ALDI wprowadza nową markę własną w kategorii napojów funkcjonalnych i wspiera inicjatywy sportowe

Dodają energii, uzupełniają witaminy, zapewniają nawodnienie, wspierają w dbaniu o zdrowy wygląd – napoje funkcjonalne przestały być już wyłącznie domeną sportowców, coraz częściej lądują w koszyku podczas codziennych zakupów. Szansę na rozwój marki własnej w tym sektorze postanowiło wykorzystać ALDI Polska. Sieć wprowadziła na rynek dwie wersje wód witaminowych i napojów izotonicznych pod marką RIVER Sport. Klienci już zdążyli je pokochać – od debiutu sprzedaż produktów RIVER Sport dla poszczególnych indeksów w skali tygodnia sięgała 20 000!

Jesteśmy pierwszym krajem z grupy ALDI Nord, który wprowadza do sprzedaży napoje funkcjonalne marki własnej. Cieszymy się, że możemy „przetrzeć szlaki” i mamy nadzieję, że sukces na rynku polskim zachęci kolejne kraje do podobnych działań. Analiza rodzimego rynku w tym segmencie sprawiła, że postanowiliśmy rozszerzyć nasz asortyment, wprowadzając do sprzedaży River Sport. To realna odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz częściej sięgają po izotoniki i oczekują, że napój będzie gasił pragnienie, ale również dostarczał im dodatkowych korzyści – mówi Paweł Czeluśniak, kierownik kategorii ALDI Polska. – Wiemy też, że ogromne znaczenie dla konsumentów ma wysoka jakość i dyskontowe ceny, a to cechy, które definiują marki własne ALDI, dlatego postanowiliśmy powalczyć o ten przysłowiowy „kawałek tortu” – dodaje.

W najnowszej ofercie ALDI znajdziemy dwa rodzaje napojów sportowych oraz wody witaminowe w dwóch różnych smakach do wyboru. W przypadku napojów izotonicznych są to: smoczy owoc i multifruit – oba w pojemności 750 ml. Wody z dodatkiem witamin mają natomiast pojemność 550 ml i wersje smakowe czerwone winogrona z pitają oraz cytryna i pomarańcza. Każda z nich zawiera odpowiednio dobrany kompleks witamin i minerałów, jak np. cynk, niacyna, magnez czy witaminy B6 i B12.

Jak podkreśla Paweł Czeluśniak, nowe produkty cieszą się dużą popularnością wśród klientów. Już na samym starcie kampanii RIVER Sport sprzedaż sięgała 20 000 produktów dla poszczególnych indeksów w skali tygodnia, a kolejne tygodnie wykazywały tendencję wzrostową.

O pozytywnym odbiorze naszych nowości mogą świadczyć też wyniki testów wewnętrznych przeprowadzonych przez ALDI na własny użytek. Blisko 70% testerów zadeklarowało, że uwzględni napoje RIVER przy planowaniu kolejnej aktywności, a 84% poleci produkt znajomym. Aż 92% było przy tym zdania, że osoby uprawiające sport powinny spróbować serii produktów RIVER Sport – wyjawia Czeluśniak.

Premierze marki River Sport towarzyszą dodatkowe działania marketingowe wspierające także aktywność fizyczną Polek i Polaków. Moc energii zawartej w napojach RIVER Sport mogą poznać m.in. członkowie RUN Clubu, inicjatywy Jana Bonieckiego, która zrzesza miłośników biegania.

Odpowiednie nawodnienie w sporcie odgrywa kluczową rolę, szczególnie, gdy zbliżają się ciepłe miesiące i woda z naszego organizmu znika zdecydowanie szybciej. Jesteśmy bardzo wdzięczni za to, że ALDI dołączyło do grona naszych partnerów i wspierają nas w robieniu tak fajnych rzeczy dostarczając napoje River – podkreśla Jan Boniecki, organizator RUN Club.

W najbliższych miesiącach produkty RIVER Sport będą wspierać również przedstawicieli drużyn ALDI w Poland Business Run oraz uczestników Biegu „Katowice tętnią dobrem vol.4″ w Chorzowie. Już od 16.06. napoje River Sport dostępne będą w ofercie dyskontera w okazyjnej cenie 2,49 zł.

Launchowi marki towarzyszy kampania reklamowa w kanałach własnych ALDI, która obejmuje POS, gazetki promocyjne, social media, kreatywną wysyłkę produktową, a także szereg działań wewnętrznych dla pracowników. Koncepcję komunikacyjną opracował zespół własny ALDI, za kreacje odpowiadają agencje OPUS B oraz Grupa Freundschaft.