ALDI Polska wspiera Fundację Różowa Skrzyneczka

ALDI podejmuje dobroczynną inicjatywę na rzecz Fundacji Różowa Skrzyneczka, przekazując 12 tysięcy podpasek marki własnej Satessa. Działanie to ma na celu wsparcie dziewcząt i młodych kobiet w szkołach, gdzie wciąż brakuje dostępu do środków higieny menstruacyjnej. Jest to już druga taka akcja dyskontera w tym roku.


Według badań przeprowadzonych przez Kulczyk Foundation w 2022 roku, aż 21% uczennic w Polsce opuszcza zajęcia szkolne z powodu braku dostępu do podpasek lub tamponów. Ponadto, 42% dziewcząt przyznaje, że co najmniej raz zdarzyło im się nie mieć pieniędzy na zakup środków higieny menstruacyjnej.*
 
– W ALDI uważamy, że każda dziewczynka powinna mieć swobodny dostęp do podstawowych środków higieny. Nasza współpraca z Fundacją Różowa Skrzyneczka to konkretne działanie, które ma na celu poprawę komfortu uczennic w polskich szkołach. Przekazując 12 tysięcy podpasek marki własnej Satessa, chcieliśmy dołożyć naszą cegiełkę do rozwiązania problemu ubóstwa menstruacyjnego – mówi Agata Biernacka, kierownik działu komunikacji i PR w ALDI Polska.

Fundacja Różowa Skrzyneczka od lat działa na rzecz zapewnienia dostępu do bezpłatnych środków higieny menstruacyjnej w przestrzeni publicznej. Cieszymy się, że kolejna duża firma dostrzega wagę problemu i aktywnie włącza się w nasze działania. Dzięki wsparciu ALDI Polska, tysiące dziewcząt może skupić się na nauce, nie martwiąc się o dostęp do podstawowych środków higieny – komentuje Ada Klimaszewska, współzałożycielka i prezeska Fundacji Różowa Skrzyneczka.

Przekazane przez ALDI podpaski trafiły do różowych skrzyneczek w szkołach na terenie całej Polski, zapewniając uczennicom swobodny i dyskretny dostęp do niezbędnych produktów higienicznych. Więcej informacji o działalności Fundacji można znaleźć na stronie internetowej Różowa Skrzyneczka.

* Źródło: Różowa skrzyneczka – Walczymy z wykluczeniem menstruacyjnym (rozowaskrzyneczka.pl)