Agnieszka Sora została przewodniczącą rady nadzorczej IAA Polska, a Olgierd Świerzewski stanął na czele sądu dyscyplinarnego stowarzyszenia

Członkowie Rady Nadzorczej IAA Polska podczas pierwszego posiedzenia wyłonili ze swego składu nową przewodniczącą na kadencję 2025 – 2027. Jednogłośnie wybrana została Agnieszka Sora, która sprawowała funkcję prezeski zarządu stowarzyszenia przez ostatnie cztery lata. Przewodniczącego wybrał również sąd dyscyplinarny – jego pracami pokieruje Olgierd Świerzewski, co-managing partner Osborne Clarke – Poland. Przypominamy także, że decyzją członków IAA Polska, prezesem zarządu IAA Polska został Jovan Protić, managing director w firmie e-commerce Idealo, należącej do Axel Springer AG.

Agnieszka Sora, nowo wybrana przewodnicząca Rady Nadzorczej IAA Polska, przez 10 lat była w zarządzie IAA Polska, w tym przez ostatnie 4 lata sprawowała funkcję prezeski zarządu stowarzyszenia. W branży marketingowej i badawczej jest obecna od 34 lat – ma bogate doświadczenie w marketingu, badaniach rynku, zarządzaniu oraz konsultingu. W latach 1996 – 2021 pełniła funkcję dyrektor zarządzającej i commercial director GfK Polonia, a przez ostatnie 4 lata pracowała jako regional consulting director NCE w GfK/NIQ. Od wielu lat mentorka w ramach Fundacji Liderek Biznesu, Wise & Young, AIESEC Alumni, NIQ.

– Z ogromną satysfakcją przyjmuję funkcję Przewodniczącej Rady Nadzorczej IAA Polska. To dla mnie nie tylko kontynuacja zaangażowania w rozwój branży komunikacji marketingowej, ale także zobowiązanie do wspierania nowego Zarządu Stowarzyszenia w realizacji ambitnych celów i dalszego umacniania głosu naszego środowiska podkreśla Agnieszka Sora, przewodnicząca rady nadzorczej IAA Polska.

Radę nadzorczą IAA Polska w kadencji 2025-2027, wybraną podczas czerwcowego walnego zebrania wyborczego członków stowarzyszenia, tworzą:

z kurii marketerów:

  • Maciej Herman, dyrektor zarządzający LOTTE Wedel,
  • Rafał Jakubowski, CMO Santander Bank Polska,
  • Michał Sacha, CMO, omnicommerce leader Leroy Merlin Polska,

z kurii professional services:

  • Agnieszka Sora, former Regional Director | NCE Consulting NielsenIQ – przewodnicząca,
  • Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE,
  • Jacek Olechowski, przedsiębiorca, inwestor, CEO Mediacap,

z kurii mediów:

  • Agnieszka Gajzler, managing director TV&digital content growth Wirtualna Polska,
  • Iwona Piwek, head of branding & commercial solutions YouTube CEE,
  • Agata Szeliga-Staszkiewicz, sales director Meta CEE, Global Business Group.

W skład sądu dyscyplinarnego weszli:

  • Olgierd Świerzewski, co-managing partner Osborne Clarke – Poland – przewodniczący,
  • Mateusz Dąbrowski, business development director, Grupa Blix,
  • Katarzyna Grzywaczewska, marketing director Payback Polska.

Olgierd Świerzewski jest prawnikiem z wieloletnim doświadczeniem w zakresie prawa reklamy i mediów, konkurencji oraz ochrony konsumentów. Jest Partnerem Współzarządzającym w polskim oddziale międzynarodowej firmy prawniczej Osborne Clarke.

W 2018 roku, jako szef działu prawnego w firmie Orbis, został nominowany do prestiżowej nagrody Prawnika Firmowego Roku przyznawanej przez brytyjski tygodnik „The Lawyer”. Jego osiągnięcia w zakresie przełomowych akwizycji hoteli w Europie Środkowej i Wschodniej zostały docenione na arenie międzynarodowej. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej oraz kursów z dziedziny nowych technologii na Harvard University.