Agnieszka Adaszewska-Rozenblicka stanęła na czele Grupy Wydawniczej Foksal

fot. mat. prasowe

Agnieszka Adaszewska-Rozenblicka od lipca 2025 roku objęła kierownictwo w Grupie Wydawniczej Foksal. Nowa prezeska będzie koncentrować się na dalszym rozwoju jednego z największych wydawnictw w Polsce, wykorzystując swoją specjalistyczną wiedzę z obszaru dystrybucji cyfrowej i marketingu. Jej dotychczasowe stanowisko – dyrektor handlowej Virtualo przejmuje Jolanta Liżewska.

Agnieszka Adaszewska-Rozenblicka – menedżerka z wieloletnim doświadczeniem w branży wydawniczej i cyfrowej, od lipca 2025 roku pełni funkcję prezeski Grupy Wydawniczej Foksal. Specjalizuje się w innowacyjnym podejściu do treści i skutecznym łączeniu tradycji wydawniczej z nowoczesnymi technologiami. Ostatnie pięć lat związana była z Empik Go i Virtualo, gdzie odpowiadała m.in. za rozwój treści audio, współpracę z autorami i agencjami literackimi oraz strategię wydawniczą. Swoją karierę rozpoczynała w branży gamingowej, skąd przeniosła doświadczenia w zakresie dystrybucji cyfrowej i marketingu do sektora książkowego.

– Grupa Wydawnicza Foksal to jeden z najważniejszych wydawców na polskim rynku książki, posiadający w swoim portfolio szeroki i zróżnicowany katalog tytułów w renomowanych imprintach takich jak W.A.B, Wilga, Uroboros czy Buchmann. Moim priorytetem w nowej roli będzie dalszy rozwój i wzmocnienie oferty kluczowych kategorii książkowych. Naszą ambicją w GW Foksal jest tworzenie książek ważnych, angażujących i pozostawiających trwały ślad w świadomości odbiorców. Doświadczenie, które zdobyłam w branży cyfrowej z pewnością zaowocuje synergicznymi projektami, które będą wspierać tradycyjną książkę i znacząco poszerzą grono czytelników – zaznacza Agnieszka Adaszewska-Rozenblicka, prezeska Grupy Wydawniczej Foksal.

Jednocześnie z tą zmianą, Jolanta Liżewska została powołana na stanowisko dyrektor handlowej Virtualo, zastępując w tej roli Agnieszkę Adaszewską-Rozenblicką. Nowa dyrektor handlowa posiada bogate doświadczenie w rozwoju kanałów dystrybucji, prowadzeniu negocjacji handlowych i budowaniu relacji z partnerami na rynku wydawniczym i contentowym.

– Od lat obserwuję, jak zmieniają się oczekiwania czytelników – zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i w kanałach cyfrowych. Moim celem w nowej roli jest rozwój oferty subskrypcyjnej, budowanie wartości dla użytkownika oraz wspieranie ekspansji w nowych kanałach, m.in. w segmencie bibliotek. Wierzę, że razem możemy tworzyć innowacyjne rozwiązania, które będą realnie wpływać na rynek i codzienne nawyki odbiorców – komentuje Jolanta Liżewska, dyrektor handlowa Virtualo.