Agencja marketingowa Soul & Mind zaskakuje nietypową inicjatywą na Święta 2024 – zamiast tradycyjnych upominków dla klientów, postanowiła zrobić symboliczny gest na rzecz ochrony klimatu. W myśl zasady „mniej znaczy więcej”, agencja podjęła decyzję o całkowitej rezygnacji z wręczania świątecznych prezentów.
Według danych ONZ, każdego roku na świecie powstaje blisko 2 miliardy ton odpadów – ilość, która mogłaby wypełnić siedzibę Soul & Mind aż 22 miliony razy. Tego rodzaju statystyki zmuszają do przemyśleń – zwłaszcza w kontekście rosnących wyzwań klimatycznych. Zmiana klimatu sprawia, że białe Święta w Polsce stają się coraz rzadsze. Ostatni raz śnieg na obszarze całego kraju padał podczas Bożego Narodzenia w 2010 roku.
– Wszyscy tęsknimy za Świętami, które pamiętamy z dzieciństwa – tymi pełnymi magii, spokoju i białego krajobrazu za oknem. Chcielibyśmy, żeby ten wyjątkowy nastrój wrócił. Poprzez nasz symboliczny gest chcemy zwrócić uwagę na potrzebę troski o przyszłość – zarówno tę środowiskową, jak i emocjonalną, która buduje atmosferę tego niezwykłego okresu – mówi Maciej Zaremba, CEO & chief strategy officer, Soul & Mind Group.
Kampania „NIC dla klimatu” to więcej niż ekologiczna inicjatywa – to apel o bardziej świadome podejście do tradycji. W czasie, gdy nadmiar konsumpcji staje się codziennością, Soul & Mind przypomina, że prawdziwa magia Świąt kryje się w emocjach, które nie wymagają materialnych dodatków. Bliskość, życzliwość i wspólnie spędzony czas to wartości, które budują świąteczną atmosferę bardziej niż jakiekolwiek prezenty.
Agencja chce podkreślić, że gest rezygnacji z wręczania upominków ma symboliczne znaczenie. Zamiast przedmiotów, Soul & Mind proponuje dzielenie się tym, co niematerialne – uśmiechem, serdecznością i chwilami, które zostają w pamięci na dłużej niż jakikolwiek podarunek.
Tegoroczna kampania Soul & Mind jest zaproszeniem do refleksji nad tym, co w świątecznym czasie naprawdę ma znaczenie. Czy to, co najważniejsze, można zamknąć w pudełku? Soul & Mind przypomina, że największym darem jest troska o bliskich i o świat, który pozostawimy kolejnym pokoleniom.
Więcej o akcji znaleźć można tutaj: www.facebook.com/watch/?v=956657136357481