Agencja On Board Think Kong rusza z badaniem nad zagrożeniami związanymi z influencer marketingiem

Agencja On Board Think Kong, we współpracy z Agencją Badań Rynku i Opinii SW Research, rozpoczyna badania dotyczące zagrożeń związanych z influencer marketingiem. Celem projektu jest zrozumienie ryzyk, jakie dostrzegają specjaliści, aby pomóc markom lepiej chronić swój wizerunek i unikać potencjalnych kryzysów.

Rozwój mediów społecznościowych zrewolucjonizował komunikację i marketing, otwierając drzwi do nowych możliwości. Platformy takie jak Instagram, TikTok czy YouTube stworzyły przestrzeń dla influencerów – liderów opinii, którzy nawiązują autentyczne relacje z odbiorcami. W związku z czym współpraca z influencerami stała się jednym z najskuteczniejszych narzędzi budowania wizerunku marki.

Jednak za tymi możliwościami kryją się istotne wyzwania i ryzyka. Coraz częściej słyszymy o kryzysach wizerunkowych wynikających z nierozważnych współprac z twórcami, które mogą na długi czas zaszkodzić reputacji marki.

W związku z tym agencja On Board Think Kong, we współpracy z Agencją Badań Rynku i Opinii SW Research, postanowiła przeprowadzić kompleksowe badanie dotyczące zagrożeń związanych z influencer marketingiem. Projekt ma na celu zrozumienie, jakie ryzyka dostrzegają specjaliści od marketingu i PR, oraz opracowanie narzędzi, które pomogą markom minimalizować potencjalne kryzysy.

Dlaczego to badanie jest ważne?

Według najnowszego raportu „The State of Influencer Marketing 2024: Benchmark Report”, aż 85% specjalistów uznaje influencer marketing za skuteczne narzędzie promocyjne, a 25% marek planuje przeznaczyć na kampanie z udziałem influencerów ponad 40% budżetu marketingowego*. Ten dynamiczny rozwój niesie jednak ze sobą nowe wyzwania. Kontrowersje wokół influencerów, niewłaściwy dobór twórców czy brak transparentności mogą wpłynąć na postrzeganie marki przez konsumentów.

Chcemy zrozumieć, jakie zagrożenia i bariery dostrzegają specjaliści, aby skutecznie chronić marki, minimalizując ryzyko potencjalnych kryzysów i jednocześnie wspierać budowanie wzajemnych, trwałych relacji – mówi Norbert Ofmański, CEO agencji On Board Think Kong.

Wierzymy, że wyniki tego badania staną się ważnym drogowskazem dla firm planujących współpracę z twórcami internetowymi, pomagając nie tylko lepiej zrozumieć mechanizmy tej współpracy, ale także tworzyć skuteczne strategie działań komunikacji. – podkreśla Norbert Kilen, CEO agencji On Board Think Kong.

Zapraszamy do udziału w badaniu

Agencja On Board Think Kong wraz z Agencją Badań Rynku i Opinii SW Research serdecznie zapraszają specjalistów ds. marketingu i PR, przedstawicieli firm oraz ekspertów z branży do udziału w badaniu. Wspólnie chcemy przyczynić się do rozwoju bardziej świadomych i bezpiecznych praktyk w obszarze influencer marketingu. Rezultaty badania zostaną opublikowane w formie raportu, który będzie dostępny dla wszystkich uczestników.

Jak wziąć udział?

Aby wziąć udział w badaniu, wystarczy odwiedzić stronę i wypełnić krótką ankietę. Jego wyniki pomogą nam lepiej zrozumieć mechanizmy działania i ryzyka influencer marketingu.

*The State of Influencer Marketing 2024: Benchmark Report