Agencja Ancymony (*ancy) wygrała przetarg dla Partner in Pet Food na launch marki Optivital

Zakres działań objął badania, opracowanie strategii marki oraz platformy komunikacji, a także egzekucję w postaci m.in. materiałów digitalowych i POS.

Partner in Pet Food (PPF) to jedna z wiodących europejskich firm produkujących karmy dla zwierząt. Działa w 10 krajach, posiada 12 zakładów produkcyjnych i dostarcza swoje wyroby ponad 400 klientom w 35 państwach – od supermarketów, przez sklepy specjalistyczne, po gabinety weterynaryjne.

Należąca do CVC Capital Partners i Cinven firma stawia na innowacyjność, wysoką jakość w rozsądnej cenie oraz bliską współpracę z partnerami handlowymi. Z tej filozofii narodziła się marka Optivital – odpowiadająca na realne potrzeby opiekunów psów i kotów, którzy nie chcą już wybierać między jakością, ceną a dostępnością – komentuje Aleksandra Sadowska, brand managerka w firmie Partner in Pet Food.

Świetny marketer doskonale zna produkty, markę, otoczenie konkurencyjne i konsumenta. Wybitny – ciągle w tę wiedzę wątpi. Mieliśmy ogromne szczęście współpracować z tymi drugimi –  nasza współpraca z Optivital rozpoczęła się od obszernych badań jakościowych i ilościowych, które przeprowadziliśmy z agencją badawczą IRCenter. Badania pozwoliły nie tylko przeanalizować rynek gotowych karm dla zwierząt, ale przede wszystkim zebrać insighty konsumenckie, drivery zakupowe i stan wiedzy Polek i Polaków na temat żywienia kotów i psów. Rezultatem naszych badań było wypracowanie strategii i platformy komunikacji marki, które doskonale wpisują się w potrzeby, oczekiwania, a nawet naturalny język opiekunów futrzastych przyjaciół. Wierzymy, że dzięki brandowi Optivital świadome żywienie i jego wpływ na dobrostan i kondycję psychofizyczną zwierząt staną się tematem powszechnej dyskusji – komentuje Stella Gonet, creative&strategy executive director, Ancymony (*ancy).

Centralnym punktem kampanii jest insight, że psy i koty pozostają mięsożercami z natury, choć ich codzienna rola uległa zmianie. Użyte w kreacjach detale – pazury kota czy nos psa – zestawiono z hasłami ukazującymi kontrast między instynktem a współczesnością: kot, który kiedyś drapał zdobycz, dziś drapie sofę, a pies, który dawniej polował, dziś wyczuwa kuriera.

Ten przewrotny, humorystyczny język podkreśla naturalne potrzeby żywieniowe zwierząt oraz misję marki – dostarczanie pełnowartościowej, mięsnej karmy, która odpowiada ich naturze – uzupełnia Łukasz Jankowski, senior art director & motion designer, Ancymony (*ancy).