adQuery wprowadza nowe rozwiązanie AI do branży e-commerce

fot. unsplash.com/@seanpollock

aQuery wprowadza do oferty narzędzie AI Q-commerce, które umożliwi firmom jeszcze skuteczniejsze dopasowywanie działań marketingowych do potrzeb odbiorców. Spodziewany efekt? Wzrost konwersji nawet o 15-20 proc.

AI Q-commerce od adQuery to rozwiązanie, które łączy kilka kluczowych z perspektywy reklamodawcy technologii. Pozwala ono wykorzystać feed produktowy i prezentować ofertę, bezpośrednio kierując do karty produktu, skracając tym samym długość ścieżki zakupowej. Dzięki identyfikatorowi QID, umożliwiającemu precyzyjne targetowanie kampanii, kreacje pokazywane są odpowiednio dobranej grupie odbiorców. W czasie jej trwania, AI tworzy ranking produktów, które były najchętniej oglądane i serwuje podobnym użytkownikom najwyżej sklasyfikowane produkty, efektywnie wpływając na konwersję.

Kaloryczny ruch, większa konwersja

Technologia rozwiązuje problem związany z poszukiwaniem nowych, kalorycznych kanałów pozyskiwania ruchu. adQuery zakłada wzrost konwersji w porównaniu do regularnej kampanii średnio o 15-20 proc., w zależności od wielu czynników, takich jak m.in.: branża, oferta, grupa docelowa czy zmiana ceny.

Rozwiązanie skierowane jest do branży e-commerce i może stanowić dodatkowy, stabilny kanał sprzedaży. AI Q-commerce pozwala precyzyjnie targetować kampanie na podstawie stworzonych przez sztuczną inteligencję rankingów produktów o najwyższym zainteresowaniu. Ponadto ma również możliwość analizowania jakości ofert, nasycenia rynku, wykorzystania kodów rabatowych wraz z analizą ich skuteczności, a także umożliwia prowadzenie taktycznych kampanii – wprowadzających produkty na rynek, sprzedających końcówki serii czy w ramach takich okazji, jak Black Friday, Cyber Monday czy święta – mówi Jarosław Łuczka, product owner w adQuery.

Firmy korzystające z AI Q-commerce od adQuery mogą liczyć na precyzyjne dotarcie do profilu odbiorcy, który jest zdefiniowany jako persona zakupowa jego e-sklepu. Ponadto na skuteczną weryfikację polityki cenowej czy prowadzenie testów A/B. Wszystko po to, aby pozwolić firmom na optymalizację strategii i zwiększenie sprzedaży.