Adlook wchodzi na polski rynek i uprości zakup mediów dzięki AI

Po sukcesach w USA, Wielkiej Brytanii, Francji czy Meksyku i pracy z takimi firmami jak Mars, Unilever, Heinz czy Sanofi, założony w Warszawie Adlook wchodzi na polski rynek, który staje się szóstym krajem w globalnej ekspansji firmy. Platforma umożliwia bardziej efektywne zarządzanie kampaniami brandingowymi dzięki algorytmom deep learning, które zaproponują najlepsze decyzje reklamowe dostosowane do wymagań cookieless. Na czele polskiego oddziału stanął Bartosz Nowak.

Rozwój sztucznej inteligencji, jaki ze szczególną intensywnością obserwujemy od początku roku, otworzył nowe możliwości przed praktycznie każdą branżą. Marketerzy szczególnie chętnie przyjęli rozmaite narzędzia oparte na AI, widząc w tym szansę na usprawnienie pracy i stałe podnoszenie efektywności.

Technologia deep learning, która zyskuje na popularności dzięki innowacyjnym narzędziom jak ChatGPT, stanowi fundament działania Adlook. Spółka została założona w ubiegłym roku przez RTB House i pełni obecnie strategiczną rolę w portfolio Grupy obok firm takich jak Senuto czy Whitepress. Specjalizuje się ona w efektywnym zakupie mediów w open web i gwarantuje rezultaty oraz oferuje rozwiązania, które pozwalają marketerom efektywnie komunikować się z użytkownikami także w erze cookieless.

Produkty Adlook są stale dostosowywane do obowiązujących trendów i przepisów dotyczących ochrony prywatności w sieci. Jako członek inicjatywy Privacy Sandbox, zespół Adlook współtworzył rozwiązania technologiczne wdrażane w Chrome – przeglądarce, z której korzysta 63% konsumentów – umożliwiające efektywne targetowanie reklam po rezygnacji z plików cookies. Zgodnie z zapowiedziami, Chrome przestanie wspierać tzw. ciasteczka już w 2024 r., tym samym wymagając od marketerów korzystania z alternatywnych, bezpieczniejszych rozwiązań.

Adlook jest jedną z pierwszych platform, która już dziś korzysta z mechanizmów cookieless
w ekosystemie Chrome, w tym m.in. Topics API, które umożliwia reklamodawcom targetowanie behawioralne. Pozwala to na stałe podnoszenie ich efektywności w czasach, gdy ograniczony dostęp do danych o użytkownikach danych staje się wyzwaniem dla każdego marketera prowadzącego kampanie brandingowe.

Jak to działa w praktyce?

Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań AI umożliwiających targetowanie, mierzenie i zakup mediów, a także szeregowi partnerstw – w tym m.in. z Comscore, Adelaide, Nielsen  czy Scope3 – platforma Adlook pomaga markom, domom mediowym i agencjom w efektywny i oszczędny sposób zarządzać kampaniami reklamowymi. Algorytmy deep learningowe, które są podstawą działania platformy, gwarantują znaczną redukcję wydatków związanych z emisją nieefektywnych reklam. Adlook oferuje dostęp do kluczowych formatów reklamowych online na rynku, włączając Connected TV czy In-Game Advertising.

Platforma oferuje dwa modele współpracy. W pierwszym modelu, reklamodawcy mogą korzystać z usług ekspertów Adlook, wspólnie wypracowując najbardziej efektywne strategie mediowe. W drugim natomiast, mogą pracować w modelu self-service, pozwalającym na samodzielne ustawianie, zarządzanie i optymalizację kampanii brandingowych.

Bartosz Nowak stanął na czele polskiego oddziału

Polskim oddziałem firmy kieruje Bartosz Nowak, sales director. Jest managerem z przeszło dwudziestoletnim doświadczeniem w marketingu i sprzedaży, które zdobywał m.in. w takich spółkach, jak Grupa Spider’s Web, Agora, TVN czy Grupa Ströer. – Polscy marketerzy sprawnie przyjmują wszelkie nowinki technologiczne i potrafią je wykorzystać na swoją korzyść. Adlook opiera się na zaawansowanych algorytmach sztucznej inteligencji: deep learning. Dzięki temu, możemy dostarczać efektywne i relewantne reklamy tam, gdzie mają realną szansę na konwersję, z jednoczesną gwarancją rezultatów i opłatami tylko za pełne wyświetlenia wideo. Nasze sukcesy i doświadczenie z takich rynków, jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania czy Brazylia, w połączeniu z lokalną ekspertyzą, przyczyniają się nie tylko do wzrostu efektywności, ale i do budowy zrównoważonego ekosystemu reklamowego – mówi Bartosz Nowak.

Jednym z filarów naszej działalności jest bezpieczeństwo danych. Już w niedalekiej przyszłości prywatność w sieci będzie marketingowym standardem, dlatego to jeden z fundamentów produktów, które oferujemy marketerom. Nasze rozwiązania od samego początku są zbudowane w zgodzie z tym kierunkiem, niezależnie od tego, z jakich urządzeń czy formatów reklamowych korzystają klienci – dodaje Łukasz Abgarowicz, VP of sales w Adlook.

Spółka Adlook powstała w 2022 r. jako część Grupy RTB House. Jest obecna w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Francji a teraz także w Polsce. W swoim globalnym portfolio ma takie marki, jak Mars, SC Johnson, Pepsico, Sanofi, Heinz, Unilever, Nestlé i Budweiser oraz agencje: McCann, Publicis, IPG, WPP, Africa Creative.