AdEx IAB Polska/PwC: Reklama online stabilnie do góry [badanie]

Jak pokazują wyniki badania wydatków na reklamę online AdEx IAB Polska/PwC za pierwsze półrocze 2025 r. rynek reklamowy online w Polsce osiągnął dynamikę wzrostu na poziomie 17%, a jego wartość osiągnęła 5,1 mld zł. Pełny raport w formie infografiki jest dostępny do pobrania.

W drugim kwartale 2025 roku ponownie odnotowano dwucyfrowe tempo rozwojowe (15%). Po dobrym pierwszym trymestrze (18%) przełożyło się na łączny półroczny indeks na poziomie 16,6%. Wszystkie formaty odnotowały wzrosty, a zmiany w udziale procentowym poszczególnych segmentów w porównaniu do zeszłego roku liczone są w miejscach po przecinku. Obraz rynku jest więc bardzo stabilny, a jego wartość zwiększa się w równomiernym tempie.

Największy udział we wzroście miała reklama graficzna – display oraz wideo wypracowały ponad 40% z trzech czwartych miliarda, o które wzrósł rynek w porównaniu do zeszłego roku. SEM z kolei wypracował ponad jedną czwartą dodatkowych budżetów przeznaczanych na komunikację online.

Wysokie indeksy odnotowały też wszystkie modele i kanały sprzedaży – wzrósł programmatic, mobile i social. Cyfrowy outdoor (DOOH) również wpisał się w ogólny trend rynku.

Biorąc pod uwagę podział branżowy – największe wzrosty odnotowały branże: „nieruchomości”, „motoryzacja” oraz „finanse”.

– Najnowsze wyniki AdEx IAB Polska/PwC potwierdzają, że polska reklama online nie tylko utrzymuje imponującą dynamikę wzrostu, ale też wpisuje się w globalny trend stabilnego, konsekwentnego umacniania środowiska cyfrowego jako kluczowego kanału komunikacji marketingowej. Podobnie jak na świecie, digital w Polsce rośnie już nie tylko dzięki nowym technologiom, ale także dzięki dojrzałości marketerów i odbiorców, którzy traktują go jako podstawowy środek interakcji z markami – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu, IAB Polska.

Pełny raport dostępny jest do pobrania na stronie www.iab.org.pl/aktualnosci/reklama-online-bardzo-stabilna-iab-polska-pwc-adex/.