Jury IAB MIXX Awards po ocenie 224 zgłoszeń wyłoniło listę nominacji do nagród za najlepsze wykorzystanie środowiska cyfrowego w kampaniach reklamowych. Laureaci zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali 5 grudnia. W tym roku – o złote, srebrne i brązowe statuetki – w 16 kategoriach konkursowych ubiega się 45 kampanii, które uzyskały 62 nominacje do nagród.
Jury konkursu, w skład którego wchodzi grono ponad 70 ekspertów z różnych dziedzin marketingu cyfrowego, oceniało zgłoszenia pod kątem strategii, kreacji, wykonania, wykorzystania mediów, a także efektywności i zwrotu z inwestycji (ROI).
– Wprowadzona w ubiegłym roku przez IAB Polska zasada maksymalnej dwuletniej kadencji jurorów w kolejnych edycjach konkursu, przy jednoczesnym minimum 33% nowego składu każdego roku, genialnie się sprawdziła w mojej ocenie. Przede wszystkim obradom IAB MIXX Awards absolutnie nie grozi wpadnięcie w rutynę, gdy na straży świeżego spojrzenia stało w tym roku blisko 45% składu nowych, acz niejednokrotnie bardzo doświadczonych jurorów. A jednocześnie ta grupa była z kolei bardzo dobrze wspierana i wprowadzana w specyfikę MIXX Awards poprzez „stałych” jurorów tego konkursu, pomagając nadać ocenie znacznie szerszą perspektywę czasową i istotową. A czy były burze i spory? Ależ oczywiście, że tak! Wysokie napięcie, głębokie, ostre szpile i iskry leciały tu i ówdzie – wszak najlepsze prace w ogniu się wyłaniają i tu też nie mogło być inaczej. Co do samych zgłoszeń, to śmiało mogę stwierdzić, że polski digtial: od kreacji, przez innowacyjność, aż po zaawansowanie technologiczne jest w jak najlepszej kondyncji. To jest po prostu naprawdę dobry miks/MIXX tego wszystkiego. Niejednokrotnie widzieliśmy wśród zgłoszonych prac pewnych kandydatów w wyścigu po najwyższe europejskie trofea, czego z całego serca im życzymy i mocno kibicujemy. Jestem przekonany, że nie pomyliliśmy się ani o trochę w wyborze i ocenie, za co całemu składowi jurorskiemu serdecznie dziękuję. A nominowanym i wszystkim zgłaszającym się do konkursu MIXX Awards życzę dalszego, tak odważnego wytyczania nowych ścieżek polskiego digitalu w 2024 – powiedział Daniel Czok, dyrektor marketingu LG Electronics Polska, przewodniczący Jury konkursu IAB MIXX Awards.
IAB MIXX Awards 2023 kierowany był zarówno do agencji, domów mediowych jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital. W konkursie uwzględniono 16 kategorii, w tym dwie nowe: Artificial Intelligence oraz Offline Digitizing. Zgłaszający szczególnie aktywnie ubiegali się o wyróżnienia w kategoriach: Best Use of Social Media, Brand Awareness & Positioning, Content Marketing oraz MIXX for Good Purpose. Sposród 224 zgłoszonych do tegorocznej edycji konkursu kampanii jury wyłoniło 45 kampanii, które otrzymały 62 nominacje. Szczegółowe zestawienie nominowanych kampanii znajduje się na stronie mixx-awards.pl/nominacje-2023.
Podczas gali, która odbędzie się 5 grudnia w Warszawie, poza nagrodami dla kampanii, zostaną również przyznane statuetki dla: Reklamodawcy Roku, Agencji Roku oraz Domu Mediowego Roku. Kapituła wyłoni laureatów w kategoriach: Człowiek Roku oraz Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań. Zwieńczeniem IAB MIXX Awards 2023 będzie nagroda Best in Show, dla kampanii, która zdobędzie najwięcej punktów za zdobyte nagrody w tym minimum jedno złoto.
– Konkurs IAB MIXX Awards jest dla nas okazją do wyróżnienia tych, którzy wprowadzają innowacyjne i skuteczne rozwiązania w marketingu cyfrowym. Nominacje do tegorocznej edycji pokazują, że branża ta jest dynamiczna i niezwykle kreatywna. Serdecznie zapraszam na galę, która z pewnością dostarczy wielu emocji i inspiracji – powiedział Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Sponsorzy kategorii: Gazeta.pl, Hybrid, Taboola
Patroni honorowi: Business Centre Club, Krajowa Izba Gospodarcza, PIIT, Rada Reklamy
Patroni medialni: Wirtualna Polska, Gazeta.pl, Onet, naTemat, Rzeczpospolita, NowyMarketing, Marketing przy kawie, Online Marketing, Marketer+
Współpraca prawna: Traple Konarski Podrecki & Partners
Współpraca: Newspoint, Super Efektywny Marketing, DIMAQ, QUALID