5 narzędzi, które usprawnią Twoją pracę przy kampaniach Google Ads

Jeśli szukasz sposobów na usprawnienie zarządzania kampaniami Google Ads, warto zapoznać się z rozwiązaniami zaprezentowanymi podczas ostatniego webinaru organizowanego przez Google. Eksperci firmy podzielili się narzędziami open source, które mogą ułatwić codzienną pracę na kontach i zoptymalizować efektywność działań marketingowych. W niniejszym artykule zaprezentowane zostały narzędzia, które wyróżniają się największym potencjałem w zakresie automatyzacji, optymalizacji i zarządzania kampaniami Google Ads.

1. pMax Signal Enhancer

Narzędzie ułatwia i rozszerza analizę wyszukiwanych fraz z kampanii Search, które następnie można dodać lub usunąć z kampanii Performance Max. pMax Signal Enhancer w przejrzysty sposób przedstawia najważniejsze wskaźniki tj. wyświetlenia, kliknięcia, CTR czy konwersje.

Umożliwia on również analizę pokrycia tematów przez kampanie Search oraz Performance Max. Analiza ta może pozwolić na stworzenie precyzyjnych sygnałów, które pozwolą na lepszą optymalizację Performance Max.

Narzędzie jest dostępne tylko dla niektórych klientów Google. Dostęp jest nadawany przez konsultantów firmy. Dzięki pMax Signal Enhancer możesz znaleźć nowe obszary, które pozwolą na lepszą optymalizacje kampanii Performance Max.

2. Mad Pmax

Mad Pmax to narzędzie dostępne w formie panelu sterowania, który umożliwia zarządzanie zasobami kampanii Performance Max z poziomu Google Sheets. Narzędzie jest skierowane do rozbudowanych kont, które wymagają dużej ilości zmian w kampaniach Performance Max.

Mad Pmax zapobiega potencjalnym błędom i umożliwia łatwe kopiowanie aktualnych struktur kampanii. Przejrzysty interfejs pozwala na wprowadzenie czy kopiowanie zmian w wielu kampaniach jednocześnie. Mad Pmax może okazać się pomocnym narzędziem na kontach, które wymagają złożonych zmian. Wprowadzenie narzędzia wymaga zespołu z umiejętnościami technicznymi, który potrafi poruszać się w narzędziu Terraform.

Więcej informacji o Mad Pmax można znaleźć na stronie github.com/google-marketing-solutions/madpmax.

3. Pmaximiser

Dashboard narzędzia Pmaximiser stanowi przejrzysty przegląd kluczowych dobrych praktyk dla kampanii Performance Max. Dashboard jak checklista, pozwala na sprawdzenie najważniejszych obszarów do optymalizacji. Dzięki agregacji wszystkich statystyk i rekomendacji, znacząco ułatwia on optymalizację kampanii.

Narzędzie wymaga połączenia z projektem Google Cloud. Dzięki Pmaximiser możesz szybko sprawdzić, jakie zasoby w kampaniach Performance Max warto zmienić, by zwiększyć efektywność kampanii.

Więcej informacji o Pmaximiser można znaleźć na stronie github.com/google/pmax_best_practices_dashboard.

4. Shopping Insider

Dashboard, który pozwala na kompleksową analizę efektywności działań zakupowych. Narzędzie pozwala na identyfikację odrzuconych czy nisko wartościowych produktów. Dashboard może wspomóc marketera w analizie i planowaniu działań, prowadzących do optymalizacji reklam. Shopping Insider zbiera najważniejsze dane w jednym miejscu. Korzystanie z dashboard’u może przyśpieszyć codzienną pracę, a także skrócić czas poświęcony na analizę feed’u produktowego. Warto z niego korzystać, zwłaszcza prowadząc rozbudowane konta e-commerce.

Więcej informacji o Shopping Insider można znaleźć na stronie github.com/google/shopping_insider.

5. Causmos

Causmos pomaga w dokładnej analizie efektywności działań marketingowych. Narzędzie umożliwia podejmowanie decyzji opartych na konkretnych danych. Dzięki Causmos możesz lepiej zrozumieć, jak różne działania marketingowe przekładają się na realne wyniki.

Raporty generowane przez narzędzie można łatwo eksportować do Google Slides. Causmos zawiera wizualizacje, które porównują rzeczywiste wyniki z przewidywanymi efektami działań marketingowych. To pozwala lepiej zrozumieć, które z działań były najbardziej skuteczne.

Więcej informacji o Causmos można znaleźć na stronie github.com/google-marketing-solutions/causmos.

Automatyzacja, analiza i optymalizacja, które robią różnicę

Wdrożenie przedstawionych rozwiązań pozwoli na podejmowanie decyzji opartych na danych oraz skuteczne komunikowanie wyników i wniosków innym zespołom. Narzędzia takie jak pMax Signal Enhancer, Pmaximiser czy Shopping Insider mogą skrócić czas na analizę i wprowadzenie zmian, a narzędzie Mad Pmax ułatwi pracę na rozbudowanych kontach. Causmos natomiast może dostarczyć cennych danych i wniosków nt. wpływu działań reklamowych. Dzięki tym rozwiązaniom marketerzy mogą optymalizować swoje kampanie w sposób bardziej precyzyjny i oparty na danych.

Źródło: pMax Solutions Roadshow: Boost 2025, James Sexton, Simona Kugler