Software house 300.codes, należący do Grupy KERRIS, wspólnie z zespołami Melisa.pl i Wapteka.pl zrealizował dwa strategiczne projekty technologiczne, które wyznaczają nowy kierunek dla e-commerce w sektorze zdrowia i urody.
Melisa.pl została zaprojektowana jako skalowalny marketplace łączący możliwości sprzedażowe apteki i drogerii, odpowiadając na rosnące potrzeby konsumentów poszukujących wygodnych, zintegrowanych rozwiązań. Platforma umożliwia zakup produktów aptecznych bez konieczności ręcznego przechodzenia na osobną stronę apteki, z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa danych.
Wapteka.pl, jako jedna z najpopularniejszych e-aptek w Polsce, postawiła na modernizację technologii, UX i szybkości działania, by umocnić swoją pozycję w dynamicznie rozwijającym się segmencie zdrowotnego e-commerce.
– Dziś liczy się nie tylko oferta, ale też szybkość, wygoda i skalowalność rozwiązań technologicznych. Dzięki nowej architekturze Melisa.pl i Wapteka.pl zyskały fundament, który pozwala im rosnąć i walczyć o pozycję lidera na rynku zdrowotnego e-commerce – mówi Aleksander Kożuchowski-Przybyszewski, CEO 300.codes.
Oba wdrożenia oparto na nowoczesnej architekturze headless i mikroserwisowej, z frontendem w technologii Astro + Vue.js. W efekcie serwisy działają szybciej i płynniej, co przełożyło się na lepsze doświadczenia zakupowe oraz poprawę wskaźników Core Web Vitals.
Kluczowe było także pełne dostosowanie rozwiązań do wymogów prawa farmaceutycznego. W tym kontekście integracja z bazą BLOZ stanowi istotny element umożliwiający prawidłowy obrót produktami leczniczymi i łatwiejsze spełnienie obowiązujących przepisów.
Zaawansowane integracje z systemami PIM, WMS, wyszukiwarką AI, narzędziem marketing automation działającym w zgodzie z przepisami prawa farmaceutycznego, pozwoliły zbudować stabilną infrastrukturę gotową na dalsze skalowanie biznesu i rozwój w nowych kanałach.
Projekty zostały współtworzone z zespołami klienta, łącząc ich znajomość rynku z doświadczeniem 300.codes w realizacji złożonych projektów e-commerce.



