100 twórców i kilkaset zabawek w wielkanocnej kampanii samplingowej Carotiny

Agencja influencer marketingu Rokmates odpowiada za realizację ogólnopolskiej kampanii samplingowej dla marki Carotina (Dante). W ramach działań 100 twórców parentingowych i lifestylowych zaangażuje swoje społeczności w poszukiwanie kilkuset sztuk darmowych produktów w przestrzeni miejskiej.

Rokmates realizuje ogólnopolską kampanię samplingową dla Dante. To rodzinna firma z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży zabawek. Marka Carotina, która w Polsce jest dystrybuowana przez Dante, będzie promowana przez 100 twórców internetowych. Zaproszą oni rodziców i dzieci do udziału w wyjątkowej aktywacji z okazji Wielkanocy. 

Działania są realizowane w ciągu tygodnia poprzedzającego święta, czyli od 7 kwietnia, a ich kulminacja nastąpi 12 kwietnia. Tego dnia influencerzy ukryją kilkaset sztuk unikatowego produktu w swoich miastach. Następnie opublikują wskazówki dla swoich odbiorców, którzy będą mogli odebrać je za darmo.

– Co roku szukamy nowych możliwości dla promocji Carotiny. W tym roku zdecydowaliśmy się na taką formę aktywacji, ponieważ daje nam to wyjątkową możliwość dotarcia bezpośrednio do osób, które korzystają na co dzień z produktów Carotiny lub mogą być nimi zainteresowane. Wierzymy, że dzięki możliwości przetestowania unikatowego produktu, rodzice będą chętni sprawdzić inne, dostępne w sklepach z zabawkami lub w internecie – komentuje Maciej Klebański, kierownik działu marketingu w Dante.

Rokmates wspólnie z Dante

Działania są realizowane przez Dante wspólnie z agencją influencer marketingu Rokmates. Obsługa agencyjna obejmuje research twórców, nawiązanie współprac, a także bieżącą komunikację z influencerami oraz koordynację działań z nimi. Głównym kanałem aktywności jest Instagram. Wśród twórców zaangażowanych do kampanii znaleźli się m.in. mom_baby_mouse_, mama.wybiera czy mama_jonka.jeremiego.

– Przygotowując się do kampanii dla marki Carotina skupiliśmy się przede wszystkim na potrzebach Klienta oraz jego oczekiwaniach i wyobrażeniu kampanii. Zależało nam na tym, aby Twórcy ​ zaangażowani w projekt byli wiarygodni dla swoich odbiorców, a ich materiały opierały się o content w tematyce dziecięcej. Niezwykle ważna była także demografia ​ – szukaliśmy osób, które trafią do rodziców z różnych miast w Polsce, tak aby szeroko dotrzeć z komunikatem o kampanii – mówi Katarzyna Kowalewska, head of sales w Rokmates.

Sampling i edukacyjne treści dla dzieci

Każdy z kilkuset zestawów zawiera grę edukacyjną oraz ulotkę z kodem QR, kierującym do polskojęzycznej bajki Carotina na YouTubie oraz strony WWW z szerszą ofertą marki. Wykorzystany do kampanii produkt nie jest dostępny ​ w regularnej sprzedaży – można go zdobyć jedynie w ramach akcji. Działania wspierane są także przez reklamy w mediach społecznościowych oraz dodatkowe aktywacje w wybranych salach zabaw i przedszkolach.

Carotina to wyjątkowa edukacyjna bohaterka gier Lisciani, która rośnie razem z dzieckiem. W portfolio tej marki są zestawy dedykowane młodszym, jak i starszym dzieciom, które łatwo można dopasować do ich momentu rozwojowego i rozwijanych kompetencji. Przygody Carotiny i jej przyjaciół można oglądać również w polskojęzycznej bajce, która jest dostępna na YouTubie.